רה"מ: עיקרון מנחה – למנוע פגיעה באזרחים

מיה בנגל; אלי לוי

רה"מ: עיקרון מנחה – למנוע פגיעה באזרחים

נתניהו נפגש עם ראשי ארגוני נפגעי טרור ואמר שהעקרונות המנחים בגיבוש עסקת שליט הם: פדיון שבויים והרצון להגן על האזרחים מפגיעה בעתיד

NRG

2009-12-22

על רקע העסקה הנרקמת לשחרורו של גלעד שליט נפגש הערב (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו עם ראשי ארגוני נפגעי הטרור. בסיום הפגישה, שנמשכה כשעה וחצי, אמר נתניהו: "שמעתי בקשב רב את סיפוריכם האישיים הקשים, ורשמתי את כל הנקודות החשובות שהעליתם".


בנימין נתניהו (צילום ארכיון: פלאש 90)

ראש הממשלה הדגיש בפני ההורים השכולים כי "הפגישה עמכם חשובה לי, ברמה האישית והלאומית. שני עקרונות חיוניים עומדים לנגד עיניי – הרצון לפדות שבויים והרצון להגן על אזרחי ישראל מפני פגיעה בעתיד".

רון קרמן, ששכל את בתו טל בפיגוע בקו 37 בחיפה לפני שבע שנים, אמר כי המשפחות השכולו ימשיכו לפעול במלוא העוצמה כדי למנוע שחרור מחבלים. "ביקשנו מראש הממשלה שייתן לנו יותר מ-48 השעות שמגיעות לנו בחוק כדי להגיש את הבג"צים נגד העסקה", אמר קרמן.

"שום מדינה ריבונית לא יכולה להיכנע לטרור"

אתמול פנה פורום ההורים השכולים לנתניהו, ודרש ממנו לאפשר להורים להציג בפני חברי פורום השביעייה את עמדתם בנושא שחרור אסירים עם דם על הידיים.

"העם חפץ חיים, ושום מדינה ריבונית לא יכולה להיכנע לטרור", אמר יוסי מנדלביץ' בפתח לשכת ראש הממשלה בירושלים. "אסור להחזיר את הטרור לזירת ישראל. באנו לכאן יחד עם הקצינים לשעבר
של צה"ל, בשם ארגון ההורים השכולים, בכוונה לבקש מראש הממשלה שימנע מקבלת החלטה מסוכנת".

מנדלביץ', ששכל גם הוא את בנו, יובל בן ה-13, בפיגוע הילדים באוטובוס בקו 37 בחיפה שאירע בשנת 2003, אמר כי ההורים הגיעו בכוונה להגיש מכתב לראש הממשלה ולשריו, "שלא ייכנעו לעסקה שגם אולמרט לא הסכים לבצע בגלל מחירה הגבוה. העם חפץ חיים, ושום מדינה ריבונית לא יכולה להיכנע לטרור. אסור להחזיר את הטרור לזירת ישראל".