"הרופא טוב הלב"

איתמר ענברי

"הרופא טוב הלב"

מפלגת חד"ש נפרדת בעצב מג'ורג' חבש 'הנאבק הגדול למען פלשתין'. ארגון 'אלמגור': הוא כמו מנגלה

NRG

2008-01-27

רגשות העצב על מותו של מייסד "החזית העממית לשחרור פלשתין", ד"ר ג'ורג' חבש, בעמאן אתמול, לא פסחו גם על האוכלוסייה הערבית בישראל. "נזכור את חבש כבעל לב גדול וכנאבק נחוש למען זכויות העם הפלשתיני ומותו הוא אבדה קשה לכל העם הפלשתיני ולכל שוחרי החרות בעולם", נאמר בהודעה שפרסמה מפלגת חד"ש. מנגד בארגון "אלמגור":

בהודעה, ביקש יו"ר המפלגה, ח"כ מוחמד ברכה להביע את תנחומי מפלגתו לפעילי "החזית העממית לשחרור פלשתין", לאש"ף ולעם הפלשתיני כולו. "הלך מאיתנו הרופא (אל-חכים בערבית, כינויו של חבש – א.ע), המייסד ההיסטורי של 'החזית העממית לשחרור פלשתין', אחד המייסדים הבולטים של התנועה הלאומית הפלשתינית לאחר ה'נכבה' (הטרגדיה שפקדה את הפלשתינים עם הקמת המדינה ב-1948 – א.ע)", נאמר בהודעה.

"אנו נזכור תמיד את הקשר המיוחד שקישר בין הרופא ו'החזית העממית' ובין חד"ש". הוסיפו ותיארו את ה"רופא", כ"פלשתיני מובהק, שחי את תוויה של המולדת בכל פצעיה ותוויה של המולדת חיו בכל חלקי גופו, בזיכרונו ובמוחו".

עוד נאמר בהודעה כי "העם הפלשתיני יזכור תמיד את הרופא כבעל לב גדול, כנאבק קשוח למען הזכויות הקבועות של העם הפלשתיני, כאישיות לאומית שהיתה מוטה לאחדות העם הפלשתיני שבאה לידי ביטוי באש"ף על בסיס עקרונות הצדק הפלשתיני וכלאומי איש שמאל שמוטה לחשיבה המתקדמת".

שלושה ימי אבל

בחד"ש הוסיפו כי "מותו של ג'ורג' חבש הוא אבדה קשה לעם הפלשתיני כולו ולכל שוחרי החרות בעולם".

גילויי אבל הורגשו גם במפלגות בל"ד ותע"ל. באתר האינטרנט המזוהה עם בל"ד, 'arabs48', הביעו עצב עמוק על מותו של "רופא המהפכה הפלשתינית, המנהיג והנאבק הגדול, ג'ורג' חבש".

באתר האינטרנט המזוהה עם תע"ל, "אל-ערביה", זכתה הידיעה על מותו של חבש להבלטה ניכרת ובכותרת הראשית של האתר דווח על החלטת יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן, לקבוע שלושה ימי אבל על מותו של "הנאבק הגדול".

"אחראי על מעשי טבח"

ל-nrg מעריב נודע עוד כי אפילו הרשת החברתית הפופולרית "פייסבוק", מצאה דרך להנציח את חבש, וכי מספר לא מבוטל מקרב האזחרים הערבים המחוברים לרשת כבר הצטרפו לקבוצה שהוקמה לזכרו של מייסד "החזית העממית לשחרור פלשתין".

אולם חבש לא נתפס בעיני כל כדמות הנערצת כפי שהוא מוצג על ידי מפלגת חד"ש. מאיר אינדור, ראש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פרסם הודעה בעקבות מותו בה נכתב כי "חבש היה אחראי על כמה ממעשי הטבח האכזריים ביותר כלפי ישראלים" ואנו אומרים ביום כזה את הפסוק -שחובר על שונאי ישראל בדורות קודמים-' כן יאבדו כל אויביך ישראל' "

לטענת אינדור, "העובדה שברשות הפלשתינית הוכרזו שלשה ימי אבל על מותו מעידה רק עם איזה פרטנרים אנו מתעסקים ועם מי אנו רוצים לעשות שלום".