"נשמור על שומרי המחסומים"

יונתן פיין

"נשמור על שומרי המחסומים"

נפגעי הטרור יספקו הגנה משפטית לחיילים המתמודדים בשטחים עם מפגינים: אין להם גיבוי מהמערכת

NRG

2007-05-11

העימות המתועד­ בין חיילי מילואים לפעילי שמאל בכפר דהריה שבדרום הר-חברון עורר ביקורת רבה על התנהלות הצבא בחיכוך הטעון עם המפגינים. לאחר ששר הביטחון הורה לחקור את האירוע וכינה אותו חמור, נחלץ כעת ארגון נפגעי הטרור לטובת החיילים. "הם מרגישים שאין להם גיבוי מול האיום הפלשתיני-אזרחי המתוחכם", אומר המנכ"ל אינדור, שקורא למצות את הדין עם המפגינים ואף לאסור את כניסתם לארץ.

"יש שם אווירת נכאים, הם מאוד מתוסכלים", אומר מנכ"ל אלמגור, מאיר אינדור, ל-nrg מעריב. "בעיקר כשהם רואים שאין להם גיבוי, ושסרט מניפולטיבי אחד מפעיל את כל המערכת".

אינדור מספר כי כבר קיבל פניות מחיילים, מהם שבה ועולה המלה "פופוליזם" ביחס לתגובתו של שר הביטחון. "אחד מהחיילים אמר לי: 'כשפרץ ראה מתנחלת מקללת הוא ישר נתן הוראה לחקור, איפה הוא היה שהאנרכיסטים עשו את זה?'"

לדברי אינדור, החיילים מאמינים שפרסום התמונות הקשות לא עשה חסד עם ההתרחשויות בפתח הכפר דהריה. "לא ראו את תחילת האירוע, כאשר פעילים נצמדים לחיילים ודוחפים אותם. זה לא רק אנרכיסטים, אלא גם פלשתינים, והחיילים אמרו לי שלא היה חסר הרבה שייחטף כלי נשק"

באלמגור מבהירים שבעקבות המקרה ירכז הארגון, שרואה עצמו כחזית אזרחית למלחמה בטרור, מאמצים רבים כדי להילחם ב"תערובת המסוכנת והמתוחכמת של פלשתינים ואנרכיסטים". בין השאר יפעל הארגון כדי לאסור על מפגינים שעוברים על החוק לחזור לשטחים, וכן להפעיל את מה שאינדור מכנה "מערכת סינון של אנרכיסטים, עוד על המטוס לישראל".


קצין צה"ל ומפגין בדרום הר-חברון. (צילום: רויטרס)

נפגעי הטרור נגד אנרכיסטים

במקביל, פנה הארגון בשם 20 משפחות שכולות לשר הביטחון, לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה להורות על פתיחת חקירה נגד המעורבים באירועים בדרום הר-חברון. "שתיקתו של פרץ מול החבלות התכופות בגדרות ובמחסומים, לעומת זריזות הפעולה נגד החיילים, משדרות לחיילים שאין גיבוי ושלא כדאי לפעול מול אלה שמחבלים במערכות ההגנה על תושבי ישראל", נכתב בפנייה.

באלמגור מודאגים מהיחס לו זוכים החיילים מהמערכת, בראשות השר פרץ. "נוכח שתיקת שר הביטחון, שמונע
משיקולים פוליטיים, אלו שסבלו מטרור קמים ואומרים את דברם", אומר אינדור.

אינדור רואה את ההפגנה והתקהלויות דומות לה כמסוכנות. "זו פגיעה במערכת של אמצעים שתפקידם למנוע טרור, ומי שעושה את הדברים האלה צריך להיות מטופל", הוא אומר. "זוהי שיטת טרור מתוחכמת, בה פלשתינים משובצים בין אנרכיסטים, והמערכת הצבאית מוצאת עצמה חסרת אונים. כעת החיילים 'ייזהרו' יותר ומחסומים יוסרו, מה שיוביל בסופו של דבר, חלילה, להתרחבות משפחת נפגעי פעולות הטרור".