בג"ץ דחה העתירה נגד שחרור הרוצח סמיר קונטאר

אלי לוי

בג"ץ דחה העתירה נגד שחרור הרוצח סמיר קונטאר

העתירה שהגישו משפחתו של השוטר אליהו שחר שנרצח על ידי המחבל הלבנוני וארגון אלמגור נדחתה בבג"ץ. הבוקר, בתשובתה טענה המדינה כי ביטול עסקת השבויים עלול לגרום לנזק ביטחוני ומדיני. אחיו של אליהו: "בג"ץ ירק בפניהן של המשפחות השכולות"

NRG

2008-07-08

בג"ץ דחה הערב (ג') את העתירה שהגישו אתמול משפחת השוטר אליהו שחר ז"ל וארגון אלמגור נגד שחרורו של סמיר קונטאר במסגרת עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה. הבוקר הגישה המדינה את תשובתה לעתירה, בה טענה כי יש לדחות אותה מפני שביטול העסקה עלול לגרום נזק מדיני וביטחוני, וכי התערבות בג"ץ עלולה להביא לסיכול העסקה. במשפחת שחר ובאלמגור שוקלים לפתוח בקמפיין שילוט נגד העסקה.


סמיר קונטאר, המחבל שהורשע ברצח בני משפחת הרן בנהריה. (צילום ארכיון: ראובן קסטרו)

יורם שחר, אחיו של השוטר המנוח אליהו שחר ז"ל שנרצח על ידי קונטאר, זועם על החלטת בג"ץ שלא לדון כלל בעתירה. "בג"ץ ירק בפני המשפחות השכולות של הפיגוע שביצע סמיר קונטאר וירק על קברי יקירנו", אמר שחר ל-nrg מעריב. "אנו מאד מאוכזבים, נעלבים וכואבים על היחס המפלה בין הכאב שלנו לכאב של האחרים. לא ייתכן שאפילו לשמוע אותנו לא הסכימו".

בתגובה להחלטת בג"ץ פנה שחר למשפחות גולדווסר ורגב, וקרא להם ללכת בדרכה של בתיה ערד ז"ל ולוותר על החזרת גופות בתמורה לשחרור מחבלים חיים. "רק אתם יכולים לחלץ אותם ואותנו מהתסבוכת בכך שתוותרו על הבאת גופותיהם, כי הרי נשמותיהם ממילא צרורות בצרור החיים ליד כסא הכבוד", אמר.

גם בארגון אלמגור זעמו על החלטה השופטים. "ההחלטה היא שיא חדש ביחס הבג"ץ לנפגעי טרור בכל עת", אמר מאיר אינדור, מנכ"ל הארגון. "הזילות הזו בכאבנו עומדת בניגוד לרחוב הסובלנות והדלת הפתוחה שיש בעתירות של משפחות מחבלים פלסטינים. שחרור מחבלים הוא טוב לשיטתו וכל מי שיצעק חמס יש להסיתו מהדרך גם בבוטות".

"ממתי כאב של שתי משפחות הוא עניין מדיני?"

בעתירה שהגישו לבג"ץ כתבו בני משפחתו של השוטר שנרצח על ידי קונטאר לפני 29 שנים כי "ההחלטה לשחרר את הרוצח פוגעת קשה בקורבנות. היא מכרסמת בגמול הראוי לרוצח על הפשע הנורא מכל ומשדרת לקורבנות את המסר כי יש מחילה לרצח". היום, בעקבות תשובת המדינה, אמר מנכ"ל אלמגור מאיר אינדור כי "צריך להחליף את שם המבצע מ'שבו בנים לגבולם' ל'שבו גופות לגבולן'".

"ממתי כאב של שתי משפחות הוא עניין מדיני?", תהה יורם שחר, אחיו של אליהו ז"ל כשהוא מכוון לעבר משפחות גולדווסר ורגב. "אני מבין את הכאב אבל יש גם שיקול מדיני ויש שיקול של כאב משפחתי, אנו מקווים שבג"ץ ישמע את עמדתנו".

בתו של אליהו שחר ז"ל, קרן, טענה כי שחרורו של קונטאר עלול לגרום נזק רב. "המדינה עוד תכאב את השחרור הזה ועוד משפחות ייהרסו", אמרה. "השחרור יעודד טרור בקרוב מאד, אסור לשחרר אותו כי הרבה קונטארים חדשים יצוצו אחריו".

לפני שבוע דחה בג"ץ עתירה נוספת שהוגשה נגד שחרורו של קונטאר. בית המשפט דחה את עתירת משפחותיהם של 12 יהודים מאיראן, שנעלמו במהלך ניסיונותיהם לעלות לישראל בין השנים 1994-1997. בבקשה נאמר כי על הממשלה להימנע ממסירת מידע כלשהו לחיזבאללה אודות גורלם של ארבעה דיפלומטים שנעלמו במהלך מלחמת לבנון הראשונה.