"שחרור מחבלים ישחרר את גל הפיגועים הבא"

אפרת זמר; אלי לוי

"שחרור מחבלים ישחרר את גל הפיגועים הבא"

העסקה שנרקמת לשחרור שליט, במהלכה אמורים להשתחרר אסירים עם דם על הידיים, חושפת דילמה קשה. ארגון נפגעי הטרור מזהיר מהצעד המתגבש

NRG

2007-04-10

על רקע גיבוש העסקה המסתמנת לשחרור גלעד שליט, הולכת ומחריפה המחלוקת סביב סוגיית שחרור האסירים עם דם על הידיים. ארגון נפגעי הטרור, אלמגו"ר, קיים מסיבת עיתונאים בה הובעה התנגדותו העזה של הארגון לשחרור מחבלים. "הניסיון מלמד ששחרור מחבלים מביא לשחרורו של גל הפיגועים הבא". אמר יו"ר הארגון, מאיר אינדור. קולות שונים לגמרי נשמעו במטה המאבק למען השבת הבנים, שגרסו כי הממשלה צריכה לזכור כי אין שאלת מחיר, וצריך לעשות הכל כדי להחזיר את הבנים שנשלחו לקרב בשם המדינה ולמען המדינה.

יפעת אלון, שאיבדה את אמה נועה ואת אחייניתה גל בפיגוע בגבעה הצרפתית בירושלים, אמרה כי "דווקא בתור משפחות שיודעות מה זה כאב ושכול, אנחנו מרגישים שיש לנו את האחריות והמחויבות לעמוד מול הפרץ המזעזע של מה שחס וחלילה עלול להיות.

"אין מקום לאשליות, הרי כבר ניסינו. הציבור צריך לדעת שאם נשחרר את שלושת החיילים הנפלאים שלנו באמצעות שחרור טרוריסטים יהיה לזה מחיר".

אינדור ציין כי על פי מחקר שערך הארגון, מעל ל-70% מהמחבלים ששוחררו חזרו למעגל הטרור והנחו או ביצעו פיגועים. "אנו יודעים שיש חטופים, אך יש דרכים אחרות שלא נוסו. אנחנו קוראים לשחרר את הבנים אך אנו קוראים לממשלה להפעיל לחצים ולהציב בני ערובה מול בני ערובה. צריך להפסיק את הלימודים של האסירים, להפסיק ביקורי משפחות, להפסיק את הקנטינות ואת ביקורי חברי הכנסת הערביים. אם ננקוט כך כלפי אלפי אסירים שבידינו, הם יתחילו לחוש מה היא מידה כנגד מידה".

משפחות החיילים מאמינות בממשלה

ג'וי בוים, ששכלה את דוד בנה בן ה-17 בפיגוע ירי ב-1996, אמרה בדמעות: "אל תתנו לטרוריסטים האלה לצאת מהכלא. אנחנו לא רוצים עוד אלמנות, אלמנים ויתומים. יש דרכים אחרות להתמודדות, לא על ידי שחרור רוצחים והתרת דמם של אנשים נוספים".

משפחות שלושת החיילים החטופים מסרבות להתבטא בנושא שאלת מספר או זהות האסירים שישוחררו בתמורה להשבתו של גלעד שליט הביתה. ממטה המאבק למען השבת הבנים נמסר
כי המשפחות בטוחות שממשלת ישראל תעשה הכל בכדי להשיב את הבנים הביתה.

מקורבי המשפחות גילו אופטימיות זהירה לגבי עסקת החזרת שליט. "אנחנו כולם מתאחדים סביב משפחת שליט", אמרו הערב במטה. "כרגע שחרורו של גלעד עומד לדיון וצריך לעשות הכל שזה יקרה ומהר. כולנו סביב נעם ואביבה שליט". המשפחות מקוות כי הפגישה הערב עם שר החוץ של רוסיה לשעבר, איגור איבנוב, תניב תוצאות ותזרז את שחרור שליט.