יונתן לא הספיק להעביר את הכסף לנפגעי הטרור

עמיחי אתאלי

יונתן לא הספיק להעביר את הכסף לנפגעי הטרור

אחרי מותו של יונתן אלדר בפיגוע בישיבת מרכז הרב, התגלה כי הוא ריכז בישובו את המגבית לארגון נפגעי הטרור. אתמול העבירה משפחתו לארגון 'אלמגור' את הכסף שאסף וביקשה שישמש למאבק המשפטי להריסת בית המחבל ולגירוש משפחתו

NRG

2008-03-12

יונתן אלדר ז"ל ריכז בישוב שילה את מגבית איסוף הכספים לארגון נפגעי הטרור 'אלמגור'. בשבוע שעבר, בטרם הספיק להעביר את הכספים, הוא נרצח בפיגוע בישיבת 'מרכז הרב'. אתמול העבירה משפחת אלדר את הכסף לארגון 'אלמגור' וביקשה שהוא יוקצה למאבק המשפטי להריסת בית המחבל ולגירוש משפחתו.

מנכ"ל אלמגור מאיר אינדור סיפר ל nrg יהדות: "האחראית מטעמנו על איסוף הכספים היתה נבוכה, היא שמעה שיונתן נהרג בפיגוע וידעה שמונח אצלו סכום כסף עבור הארגון אבל לא היה לה נעים לגשת למשפחה. אמש היא החליטה לבוא אל בית משפחתו של יונתן ולספר להם שיונתן ריכז את איסוף הכספים ושאמור להיות אצלו סכום כסף שטרם הועבר אלינו".

אינדור הוסיף: "אמא של יונתן אמרה לה מייד, 'את יכולה להיכנס לחדר שלו ולחפש בין החפצים את הכסף'. היא אכן עשתה כך ודי מהר היא מצאה את כמה מאות השקלים שיונתן היה אמור להעביר אלינו".

לאחר שפעילת 'אלמגור' מצאה את הכסף, ביקשה משפחתו של יונתן ז"ל כי סכום הכסף ישמש למימון המאבק המשפטי להריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצח יונתן ולגירוש משפחתו.

צעדת מחאה אל ביתו של המחבל

מאז הרצח בישיבת 'מרכז הרב', מנהל ארגון 'אלמגור' מאבק בכדי להביא להריסת בית המחבל, לגרש את בני משפחתו ולמנוע את קבורת גופתו במקום ידוע.

אנשי הארגון טוענים כי בידיהם חוות דעת של משפטנים בכירים ולפיה אם הממשלה תבחר לעשות שימוש בתקנות לשעת חירום, תהיה לה האפשרות החוקית להרוס את בית המשפחה, לגרש את בני המשפחה מהארץ ולקבור
את גופתו של הרוצח בבית קברות לחללי אויב ובכך למנוע ממנו לוויה המונית. "מה שמונע מהמדינה לעשות את הפעולות האלו זה חוסר רצון ולא בעיה חוקית", אמרו.

ביום ראשון הקרוב, לאחר תום השבעה, מתכננים פעילי "אלמגור" לקיים יחד עם המשפחות השכולות צעדת מחאה אל ביתו של המחבל עלא אבו-דייהם, בדרישה להרוס את הבית ולגרש את בני המשפחה.