עימות בביהמ"ש העליון לקראת הדיון במשט

שמואל מיטלמן

עימות בביהמ"ש העליון לקראת הדיון במשט

ראש ארגון נפגעי הטרור הטיח בח"כ א-סאנע כי הוא תומך בטרור, ובתגובה נענה: "פשיסט". פרקליט המדינה לדור: המצור על עזה מוצדק

NRG

2010-06-02

חילופי דברים חריפים בין מצדדי ההשתלטות על המשט לעזה לבין מתנגדיה בפתח הדיון בנושא בבית המשפט העליון. ראש ארגון נפגעי הטרור, מאיר אינדור, התעמת בקולניות עם ח"כ טאלב א-סאנע (רע"מ-תע"ל) ועם עו"ד לאה צמל, וטען בפניהם כי הם תומכים בטרור. בתגובה, קראו לעברו "פשיסט". פרקליט המדינה, משה לדור, אמר בפתיחת הדיון כי המדינה אינה רואה סיבה להסיר את הסגר על עזה.


פרקליט המדינה לדור. "מדינת ישראל חייבת להגן על עצמה". (צילום ארכיון: פלאש 90)

לדיון בבג"ץ הגיעו מגישי שש העתירות בעניין המשט, הן אלה התוקפים את מעצרם של משתתפי המשט והן אלה התובעים למצות עמם את הדין.

לא פחות מארבעה נציגים של פרקליטות המדינה הגיעו לדיון: פרקליט המדינה לדור, מנהלת מחלקת הבג"צים עו"ד אסנת מנדל, הממונה על ענייני הבג"צים דינה זילבר, ועו"ד הילה גורני, סגנית בכירה לפרקליט המדינה. כמו כן הגיעו לדיון קצינים בכירים מחיל הים ומהפרקליטות הצבאית.

"אם אין בקרה למדינת ישראל על תכולת האוניות המתכוונות להגיע לעזה, בעצם אנו מאפשרים לבנות את מחסן הנשק הגדול ביותר שארגון טרור מחזיק ברשותו בגבולות הרצועה. לכן מדינת ישראל פועלת למנוע זאת", אמר לדור לפני תחילת הדיון.

"אסור לנו לנקוט גישה צבועה"

"שיט בלתי מבוקר של אוניות לעבר הרצועה כשבבטנן ציוד לחימה עלולה לפגוע בביטחון המדינה, ואת זאת אסור היה להרשות. ישות הטרור הזו פוגעת מזה שנים באוכלוסיה אזרחית", הוסיף לדור.

לדבריו, הפעילים ששהו על סיפון הספינה הטורקית "מאווי מרמרה" בעת הפשיטה הצה"לית התכוננו מראש לעימות עם לוחמי השייטת. "בשום פנים ואופן אסור לנו לנקוט גישה צבועה וצרת אופקים כאילו מדובר בארגונים עם 'פעילי שלום'. זו תמונה מסולפת לחלוטין", אמר לדור.

"מדינת ישראל חייבת להגן על עצמה ועל תושביה, והדרך היחידה שאפשר היה לעשות זאת היא להטיל הסגר ימי, להתעקש על קיומו ולא לאפשר את הסרתו", סיכם.