היום: גופות המחבלים יועברו לידי הרשות הפלסטינית

היום: גופות המחבלים יועברו לידי הרשות הפלסטינית

בהתאם להסכמות שהושגו לאחרונה בין שליחו המיוחד של נתניהו יצחק מולכו לבין יו"ר הרשות אבו מאזן, יועברו היום הגופות שנקברו בבית העלמין בבקעת הירדן. ארגון המשפחות השכולות אלמגו"ר זועם: "קרובי הקורבנות לא יודעים מהי זהות המחבלים"

NRG

2012-05-31

מבצע "מעבר הירדן" להעברת 91 גופות מחבלים פלסטינים החל הבוקר (ה'). זאת, בהתאם להסכמות שהושגו מוקדם יותר החודש בין שליחו המיוחד של ראש הממשלה למשא ומתו, עו"ד יצחק מולכו, לבין יושב ראש הרשות הפסלטינית אבו מאזן.


צה"ל מוציא את גופות המחבלים בבית העלמין בבקעה (צילום: יגאל לוי)

בשבוע שעבר החלו אנשי הרבנות הצבאית במבצע להוצאת הגופות מבית העלמין בבקעה, אשר הוכרז כשטח צבאי סגור.

המחווה, במסגרתה יועברו ככל הנראה מאה גופות מחבלים לידי הרשות, היא חלק מסדרת מחוות שמקדם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במטרה לשפר את האמון בינו לבין אבו מאזן, וכן כדי לאותת לרשות שבכוונתו לקדם את תהליך השלום עם הקמת ממשלת האחדות החדשה והרחבת הקואליציה.

החתימה על מסמך ההבנות שהביאה להפסקת שביתת הרעב של כ-1,500 האסירים הפלסטינים, הייתה המחווה הראשונה והחשובה ביותר בין ישראל לפלסטינים, שמצטרפת להעברת הגופות. יצוין כי ההסכמה להעברתן נידונה בעבר והוקפאה במהלך המגעים לשחרורו של גלעד שליט משבי חמאס.

"מסתירים מידע מהציבור"

בקרב ארגון אלמגו"ר, המייצג את המשפחות השכולות, נרשם כעס לנוכח קיום העסקה. בארגון פנו ליועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, כדי שזה יתיר לפרסם את שמות המחבלים – בקשה שלפי שעה נדחתה.

"נתניהו וברק נהגו במסכת רמיות כלפי משפחות קורבנות הטרור ומשכו אותנו בתרצוים שונים. הרשות יודעת את השמות, משפחות הרוצחים יודעים את השמות, ורק משפחות הקורבנות והציבור הישראלי לא נחשפים לעובדות", טענו
באלמגו"ר.

יו"ר הארגון, מאיר אינדור, התבטא גם הוא בחריפות נגד ראש הממשלה ושר הביטחון. "לאחר שבפעם הקודמת פרסום שמות המחבלים גרם לסערה ציבורית שמנעה את העסקה, מצאו לעצמם נתניהו וברק דרך נכלולית לבצע אותה – על ידי הסתרת העובדות מהנפגעים ומניעת המידע מהציבור", טען.

"משפחות הנרצחים זכאיות לכך והציבור הישראלי ראוי להיחשף לעובדות שידועות כבר לכול הציבור הפלסטיני", הדגיש.