אזכרה במלאת שבוע למות בן יוסף לבנת

עמיחי אתאלי

אזכרה במלאת שבוע למות בן יוסף לבנת

עשרות בני אדם הגיעו לקברו של בן יוסף לבנת, שנורה למוות בקבר יוסף, כדי לציין את תום השבעה. אלמנתו התקשתה לעזוב את המקום

NRG

2011-05-03

עשרות בני אדם הגיעו אמש (ב') לבית העלמין בהר הזיתים בירושלים לאזכרה במלאת שבעה ימים למותו של בן יוסף לבנת בקבר יוסף שבשכם. בני המשפחה, ובהם אביו של בן יוסף נועם, וסבו, ספדו לו. בסיום האזכרה ישבה אלמנתו שירה בסמוך לקבר והתקשתה לעזוב את המקום.

מאיר אינדור, מנכ"ל ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", ראה את המחזה וביקש להעביר אותו לכל שרי הממשלה. אינדור צילם את שירה לבנת ושלח לכמה משרי הממשלה את התמונה בצירוף מכתב.

"מכובדיי השרים", כתב אינדור, "מצורפת תמונה זו שזעזעה אותי. אני שולח אותה אליכם על מנת שתניחו אותו על שולחנכם עד שיוסגרו רוצחי בעלה של האלמנה הצעירה. הביטו במראה וזו כמעט נערה היושבת כך היום לצד קבר בעלה".

אינדור אמר הערב ל-nrg מעריב: "לא יתכן שהשוטרים הפלסטינים שרצחו את בן יוסף יסתובבו חופשי. ממשלת ישראל חייבת לעשות הכול כדי שיגיעו למשפט אצלנו".


לבנת לצד קברו של בעלה. "הביטו במראה וזו כמעט נערה היושבת כך היום לצד קבר בעלה". (צילום: דוד אינדור, ארגון נפגעי הטרור אלמגור)

לוויה טעונה

בשבוע שעבר, בנוכחות עשרות אנשים, הובא לקבורה לבנת, שנהרג בתקרית ירי עם אנשי ביטחון פלסטינים במתחם קבר יוסף. מסע ההלוויה החל מהיישוב אלון מורה שבשומרון לכיוון בית העלמין הר הזיתים שבירושלים. במהלך מסע ההלוויה הציתו צעירים מספר כלי רכב פלסטיניים וכן יידו אבנים לעברם.

להלוויה הגיעו עשרות בני אדם ביניהם דודתו של ההרוג שרת התרבות והספורט לימור לבנת, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, שר החינוך גדעון סער, ח"כ אופיר אקוניס וח"כ ניסים זאב.

במהלך מסע ההלוויה אמרה לימור לבנת: "בן אחי נרצח הבוקר על ידי מחבל במסווה של שוטר פלסטיני. הוא היה אדם זך וישר שקם בערב החג כדי להתפלל. הוא נקרא על שמו של שלמה בן יוסף הרוג המלכות שמסר את נפשו על ארץ ישראל. גם בן אחי בן יוסף האהוב מסר את נפשו על ארץ ישראל".


הלוויה בשבוע שעבר בהר הזיתים. "הוא היה אדם זך וישר שקם בערב החג כדי להתפלל". (צילום: פלאש 90)