ארגון נפגעי הטרור נגד הח"כים טיבי וזועבי

אריק בנדר

ארגון נפגעי הטרור נגד הח"כים טיבי וזועבי

פעילי ארגון "אלמגור" הודיעו כי בציון יום הקמתה של כנסת ישראל, יפשטו על המשכן במחאה. ליו"ר הכנסת הם הודיעו: "עשה סדר בביתך"

NRG

2012-01-19

פעילי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" מתכוונים לנצל את אירועי ה"יום הפתוח" של הכנסת בט"ו בשבט, מועד בו הכנסת מציינת את יום הולדתה, כדי לפשוט על המשכן בפעולות מחאה נגד חברי הכנסת אחמד טיבי וחנין זועבי בשל מה שהם מכנים, "תמיכתם בארגוני טרור".


ח"כ חנין זועבי (צילום ארכיון: פלאש 90)

בהודעה דחופה שנשלחה הערב לחברי אלמגור נאמר: "אנו מתכוונים פשיטה של הורים שכולים ונפגעי טרור על הבית ביום הפתוח החגיגי שהוכרז עליו היום. לגבינו, יומה של הכנסת הוא לא חג לאחר שחברים מתוכה פגעו בכבודם של יקירינו ז"ל והפצועים כשהם מאדירים את מי שפגעו בהם-בנו ובבני משפחותינו".

בארגון מתכננים לבצע פעולת הסברה מקיפה בין האזרחים המבקרים בכנסת וגם בין הח"כים. "נספר להם שזו תקופה ארוכה שיש חוסר תפקוד של הכנסת כלפי חברים מתוכה וממומנים על ידה, שחצו מזמן את הקווים אל ארגוני הטרור ופועלים זמן רב ביחד איתם בפעילויות ומופעים משותפים והכנסת סירסה את עצמה מלפעול כלפיהם".

הקלטת הוצאה מהקשרה, התמונה בת שנתיים

במקביל, פנה הערב "אלמגור" ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בבקשה ליזום דיון מיוחד במליאת הכנסת בפרשת חברי כנסת טיבי וזועבי לאחר שטיבי נשא ברמאללה נאום הזדהות עם שהידים ואילו ח"כ זועבי צולמה עם בכירים בחמאס.


"עשה סדר בביתך", יו"ר הכנסת ראובן ריבלין (פלאש 90)

ח"כ טיבי טוען כי הקלטת שהוצגה נערכה, הוצאה מהקשרה וקטעים ממנה צולמו לפני שנה. הוא גם אמר כי דיבר רק על שהאידים שנהרגו בתחומי ישראל, כמו הרוגי אירועי אוקטובר ועל הילד מוחמד דורה ולא על שהאידים שהרגו ישראלים. ח"כ זועבי טוענת שתמונה שלה שהופצה היום בכלי התקשורת ובה היא נראית עם חוגגת עם בכירים בחמאס את שחרורו של אחד מהם מהכלא הישראל, צולמה לפני כשנתיים ובכוונתה להמשיך ולקיים את פעילותה הפוליטית למרות איומי הימין.

בהודעת הארגון נאמר: "מופעי ההזדהות והעידוד האחרונים כפי שנחשפו עלולים להגביר את הטרור ולעלות בחייהם של אזרחים וחיילים. אף שישנם צעדי משפטיים שיכולים להינקט ע"י המשטרה על פי פקודת הטרור, אנו קוראים לכנסת לומר את דברה ובקול רם, בדיון מיוחד של מליאת הכנסת ולפני יום חגה".

חותמי המכתב לריבלין, מאיר אינדור וד"ר אריה בכרך מראשי אלמגור, כתבו ליושב ראש הכנסת: "אנו מצפים שתוביל את היוזמה. כפי שביקרת בעבר התנהגויות פסולות מחוץ לבית, ראוי שתבקר את חבריך למשכן ותעשה סדר בביתך. עשה זאת בקול רם וביד רמה. ולו על מנת להציל את כבוד הכנסת, שהיא כבודנו וכבוד האזרחים הישראלים".