להציל את משפחת שליט מהשמאל

אריה בכרך

ד"ר אריה בכרך הוא ד"ר לכימיה, אביו של אוהד הי"ד שנרצח בואדי קלט וחבר מרכז הליכוד מטעם החטיבה למנהיגות יהודית.

להציל את משפחת שליט מהשמאל

הפתרון היחיד לקדום שחרור של גלעד הוא להביא להתנתקות משפחת שליט מהחיבוק החונק של השמאל הקיצוני ולחבור לשכל הישר.

ערוץ 7

2011-05-12

מי לא נחמץ ליבו בראותו את מחאתו של יואל שליט בעת טכס העלאת המשואות בערב יום העצמאות. כמה מתסכלת העובדה שגלעד נמצא כבר יותר מחמש שנים בידי החמאס במרחק של מטחי פצמ"ר ואין בידינו להושיעו. גם ההפגנות והמחאות בהשתתפות אלפי אנשים לא הביאה לתוצאות המצופות. ההסבר למצב הקשה הזה פשוט למדי. את כל צעדי המחאה כולל מחאתו האחרונה של יואל שליט מוליך השמאל הקיצוני. חיבוק הדב של השמאל הקיצוני את משפחת שליט הביא, לדעתי, למצב הבלתי נסבל.

ביום הזיכרון לחללי צה"ל בשנה הראשונה לאחר חטיפת גלעד, אמר נעם, אביו, בראיון ברדיו שדרישות החמאס מוגזמות ואין אפשרות להעתר להם. מאז ניכס לעצמו השמאל הקיצוני את גלעד שליט, טבע את הסיסמא "בכל מחיר" ובכך למעשה קבר את גלעד.

עוד בראשית ימי המאבק אמר לי מי שהיה שר בממשלת אולמרט, רוני בראון, ששחרורו של גלעד איננה המטרה היחידה בשחרור המחבלים אלא "פתיחת אופק חדש", כלשונו. מאז הדרדר המו"מ עם החמאס כך שאפילו אולמרט לא היה יכול לעמוד בדרישותיהם מחשש לחיי ישראלים רבים. נסיון העבר הוכיח שהשחרור המופקר של מחבלים הביא ישירות לרצח ישראלים רבים חפים מפשע. אחריותו של רוה"מ לחיי כל אזרחי ישראל מונעת ממנו את הכניעה לחמאס. התנהלותו המופקרת של השמאל הקיצוני בארגון צעדי המחאה נגד רוה"מ גרמו לחמאס להקשיח את עמדותיו. מעולם לא היו ימים טובים לחמאס כימי הצעדה הגדולה לפני כמה חודשים.

היום על פי השמאל הקיצוני הרי האיש הרע הוא נתניהו ולא חו"ח ראשי החמאס. גם התקשורת השמאלנית מבית מדרשם של ידיעות אחרונות, ערוץ 2 ואחרים מנתבת את המאבק לפסים בלתי אפשריים שמטרתם, אולי, יותר הפלת נתניהו מהשבתו של גלעד הביתה.

הנה דוגמא מפורסמת פחות ממעורבותו של ערוץ 2 במחאתו של יואל שליט ביום העצמאות. כך ספרה לי שכנה הגרה בשכנות ל"אהל המחאה". באחד מלילות החורף הגשומים נכנסה משפחת שליט ומעט תומכיהם לתוך האהל, השלטים שנותרו בחוץ נרטבו והושחתו. השכנה התקשרה לחדשות קול ישראל וספרה על כך תאור מדוייק של העובדות. במהדורת החדשות מיד לאחר מכן, נדהמה השכנה לשמוע את הדיווח הבא: חוליגנים מהימין השחיתו את הכרזות שתלו משפחת שליט והמאבטחים של נתניהו עמדו מנגד ואל נקפו אצבע. אתם הבנתם – לא ניתן לעובדות להסיט אותנו מהמטרה – "נתניהו הביתה".

בתלונה שהגשנו בשם ארגון אלמגור נגד הכיסוי התקשורתי המגמתי של סוגית שליט הוטחה ביקורת חריפה מצד ראשי מועצת העיתונות אל גם בידם אין כח להציל.

הפתרון היחיד לקדום שחרור של גלעד הוא להביא להתנתקות משפחת שליט מהחיבוק החונק של השמאל הקיצוני ולחבור לשכל הישר. את ההפגנות ואת אהל המחאה יש לקיים מול משרדי הצלב האדום ומול ארמון הנציב, מרכז האו"ם באזור, ובמקביל לאמץ את סיסמת השמאל הקיצוני "בכל מחיר" אלא שאת המחיר לדרוש מהערבים. להפסיק לאלתר ובחוק את התנאים המשופרים של אסירי החמ'ס בכלל ואלו הנמצאים ברשיומת השחרור בפרט. אין ביקורי קרובים, אין טלויזיה ושאר הטבות. כלשון החמאס, הם לא יראו אור יום עד שגלעד לא יראה אור יום. נהדק את המצור על עזה ונרדוף את ראשי החמאס.

אמנם, צעדים כאלו עלולים להביא לגינויים לישראל מכל עבר ואולי אפילו לצעדים חמורים יותר, אבל הרי יש לנו סיסמא – "בכל מחיר".

אני יודע שגם נועם שליט מודע למלכודת אליה נגרר אולם קשה להתנתק מחיבוק התקשורת השמאלנית ולוותר בכך על הכיסוי התקשורתי המתמשך למרות המחיר הכבד אותו משלמת המשפחה וכל עם ישראל.