"אדם חזק בצורה מופלאה" – ההספדים המלאים

עוזי ברוך

"אדם חזק בצורה מופלאה" – ההספדים המלאים

"אדם חזק בצורה מופלאה שקיבל כל אחד כמו שהוא ונתן לכל אחד תחושה שהוא יוריד בשבילו את הכוכבים", סיפרה כלתו של אורי דסברג.

ערוץ 7

2011-05-25


(באדיבות המשפחה)

בשעה 11:00 יובא למנוחות הרב אורי דסברג בן 65 שנהרג אתמול בתאונת דרכים בגוש עציון. בתאונה נהרגו גם יוכבד אלטשול, בת 56, תושבת אלעזר, ואילנה אולך, בת 56, מאפרת.

באלמגור, ארגון נפגעי הטרור, מסרו "תלמידיו בארץ ובחו"ל, בעבר ובהווה, בוכים את האיש היקר והחביב מאיר פנים לכל אדם שכגודל חכמתו כך ענוונותו. תלמיד חכם גדול וצנוע ,בעל יסורים שקבלם יחד עם רעייתו באהבה. מסור לרעייתו לילדיו ונכדיו. שקיבל את נפילת בתו וחתנו הי"ד כאותם גדולי ענקי ייראי ה' בדורות הקודמים".

"ר' אורי היה לוחם מסור לעמו נגד הטרור והרשע. בפועלו הציבורי רצה שכבוד ישראל ישרה ברחבי ארצנו מתוך תוקף ואי כניעה לטרור ולרשע והיה שוקד על כך במסירות ביחד עם רעייתו תבדל"א יהודית בפגישות ,עצרות וחינוך ילדיו בדוגמא אישית. מסירותו לכלל ישראל הייתה דבר מופלא וקשורה בקשר הדוק לדעת התורה הרחבה שבצקלונו. אבד חסיד מהארץ!".

בבית משפחת דסברג קיבלו בהלם את הבשורה. "זה כמו דז'ה וו. אנחנו חווים את הכל שוב מחדש", אמרה כלתו של הרב, אוריה. היא סיפרה על אדם צנוע בעל ידע מופלג. "הוא תמיד הישרה הרגשה נינוחה סביבו. אדם חזק בצורה מופלאה שקיבל כל אחד כמו שהוא ונתן לכל אחד תחושה שהוא יוריד בשבילו את הכוכבים".

לפני 15 שנה נרצחו אפרת ובעלה ירון אונגר מירי מחבלים באזור צומת ראם. מאז גידלו הסבא והסבתא, אורי ויהודית דסברג, את שני הנכדים שנותרו בחיים, דביר וישי, כילדיהם.