'מתנגדי שחרור מחבלים מושתקים'

'מתנגדי שחרור מחבלים מושתקים'

ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' טוען כי קולם של המתנגדים לשחרור מחבלים מחשש לפיגועים נוספים מושתק באופן מגמתי.

ערוץ 7

2006-07-11

יו"ר תנועת 'אלמגור' ארגון נפגעי הטרור, מאיר אינדור, אומר כי משימת תפיסת המחבלים לא הסתיימה. הוא פונה לחבריו ולציבור הרחב "לצמצם, יציאת "פצצות חיות" מבתי הכלא ובכך לצמצם את מספר הקורבנות חלילה שיפלו מידיהם. הוא מפרסם קריאה של חיילים וותיקים "הצטרף אלינו ל"יחידה" למניעת "בריחת" מחבלים".

אינדור, סא"ל במילואים, אומר כי כמפקד וכחייל שהשתתף בפעולות רבות, סגרים ומארבים ומרדפים, לתפישת מחבלים, הוא יודע שהמשימה לא נגמרה וצריך לפעול כך ש"אלה שנתפשו כבר, לא יברחו מבתי הכלא".

ב"אלמגור" שהוא עומד בראשה, פועלים בשבועיים האחרונים נגש שיחרור מחבלים בעסקה תמורת שחרורו של גלעד שליט. זאת משום שלדבריו "מניסיוננו העגום מאז החילונו לפעול ב86 בעסקת ג'יבריל, 80 אחוז מהמחבלים ששוחררו חזרו למעגל הטרור".

אינדור מפרסם נתונים לפיהם 14 מהפגועים ההמוניים בשנים האחרונות נעשו על ידי מחבלים ששוחררו וכן רוב הפיגועים שבוצעו אורגנו על ידי מחבלים ששוחררו. הוא מוסיף, כי כמו בעסקת ג'יבריל ב-86 אז שוחררו 1160 מחבלים, חוזר מהלך דומה בו המשפחה שרואה באופן טבעי את בנה בעדיפות ראשונה לוחצת לשחרור המחבלים, בתמיכת העיתונות המגוייסת מטעמים של אידאולוגיה שכן "היא הרי אינה מאמינה שהפתרון אלא בהסכמים ועוד הסכמים", כדבריו.

כדוגמא הוא מזכיר כי העיתון "ידיעות אחרונות" יצא בערב שבת בסדרת כתבות, שהפכו לקמפיין למען שחרור מחבלים. זאת הם עושים לדבריו בכתבה על שבויים שהוחלפו ומצדיקים את המחיר הגבוה ששולם עבורם ובכתבה נוספת על המשפחה הדואגת. עוד פורסם ראיון עם אם שכולה בעד הסכם חילופים, אך אף מילה על הורים שכולים ופצועים המתנגדים לחילופין.

לדברי אינדור בארגונו מאמינים שבכל זאת ניתן לבלום את המגמה, כל עוד גם הממשלה לא רוצה בעיסקה. עם זאת הוא טוען כי "ישנם גורמים פוליטיים שמטעמים שלהם רוצים בויתורים והם פועלים בשלוב אותם גורמי תקשורת תוך דחיפת משפחת החטוף לתקשורת, והיא עושה את שלה מטעמים מובנים וטבעיים". כדבריו.

אינדור מוסיף כי עדיין אפשר לפעול לביטול המהלך שכן הוא רואה כי במקרה זה יש יותר הקשבה ושתוף פעולה, גם עם חלק מכלי התקשורת ועם חלק מהממסד הממשלתי והפוליטי. לדבריו "גם אם יהיה חלילה שחרור מחבלים, ברור שכמות המשוחררים וה"איכות" שלהם יהיו מותאמים לשיקול הכוחות הפועלים בדעת הקהל ובפוליטיקה". הוא מוסיף כי ניתן עדיין לעשות רבות למנוע שחרור מחבלים או לפחות לצמצם את מספרם ו"איכויותיהם".

בין נסיונותיהם של גורמים התומכים בשחרור מחבלים הוא מתריע על עצומה שהם מפרסמים ברשת האינטרנט התומכת בשחרור מחבלים תמורת שחרורו של גלעד שליט.

בתוכן העצומה האמורה נכתב: "החזירו את גלעד! אנו, אזרחי ישראל, קוראים לממשלת ישראל לעשות הכל על מנת להשיב את גלעד שליט בחיים, לרבות שחרור אסירים". על השאלה אם אין מדובר בתקדים מסוכן עונה עצומת תומכי שחרור המחבלים כי "זהו מצב שבו ניתן וצריך לשלב את המוסר הצה"לי המחייב שלא להפקיר חייל בשטח, עם השגת מטרותיה המדיניות של ישראל. שחרור אסירים כחלק מהסכם עם החמאס יכול להביא לא רק לשחרורו של גלעד שליט, אלא גם להפסקת ירי הקסאמים על ישראל". עוד מבקשים תומכי השחרור לנמק את דעתם מול הטענה לפיה 'האסירים המשוחררים ישובו לפגוע בישראלים'. לדבריהם "כרגע, בין 10,000 האסירים ישנם רבים ללא דם על הידיים אותם ניתן לשחרר. כמו כן, אסירים רבים מהווים כיום דווקא גורם ממתן בחברה הפלשתינאית. זכרו מי כתב את "מסמך האסירים", שהחתימה עליו הביאה את החמאס להכיר, לראשונה, בישראל".