אחיקם ודוד הי"ד הובאו למנוחות

חזקי עזרא

אחיקם ודוד הי"ד הובאו למנוחות

סמ"ר דוד רובין ורב"ט אחיקם עמיחי הי"ד, שנרצחו בפיגוע הירי סמוך לחברון, הובאו הלילה למנוחות בהר הרצל בירושלים.

ערוץ 7

2007-12-28

סמ"ר דוד רובין ורב"ט אחיקם עמיחי הי"ד, שנרצחו אתמול בפיגוע הירי סמוך לחברון הובאו הלילה למנוחות בהר הרצל בירושלים. דוד הוא בנו של הרב מישאל רובין, מרבני קריית ארבע ומראשי ישיבת שבי חברון ואחיקם הוא בנו של הרב יהודה עמיחי, ראש מכון התורה והארץ ונכדו של הרב משה צבי נריה זצ"ל.

כתבנו ידידיה הכהן מדווח כי עמיחי ורובין, תושבי קרית ארבע ולוחמים ביחידות מיוחדות, נרצחו במהלך חופשה, בעת שטיילו באזור נחל תלם, צפונית מערבית לחברון.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי במהלך טיול שערכו שני החיילים ועמם נערה נוספת, פתחה חוליית מחבלים לעברם באש. שני החיילים אשר נשאו את נשקם האישי, השיבו באש וניהלו קרב למול חוליית המחבלים, במהלכו נהרג מחבל אחד ומחבל נוסף נפצע באורח קשה. מחילופי האש נהרגו שני החיילים.

הנערה הצליחה בקור רוח להימלט מהמקום והזעיקה את כוחות הביטחון וההצלה. כוחות הביטחון סורקים אחר שאר חברי החוליה ומפקדי צה"ל הבכירים באזור מתחקרים את האירוע לעומקו.

תגובות לפיגוע

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אומר כי הפיגוע הוא התשובה הערבית לכניעה באנאפוליס ולתכנית פינוי פיצוי של הממשלה, כלשונו. "ככל שתתגבר הכניעה לטרור הפלסטיני כך יישפך יותר דם יהודי. וכפי שהזהרנו, דמם של הנרצחים יהיה בראש חברי הממשלה, שמובילה לכניעה", אמר אלדד.
יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב אומר "מתברר שהטרור לא מתחשב בתהליכים המדיניים הוירטואלים של הממשלה. הפיגוע הוא עוד הוכחה שאבו-מאזן לא שולט בשטח ואין שום טעם להגיע איתו להסדרים. את הטרור צריך לעקור מן השורש בלי שום ויתורים ופשרות".

ח"כ אורי אריאל, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, אומר כי הרצח ליד תלם, הוא הוכחה נוספת כיצד הטרור הערבי מרים ראש מיד כשהוא מזהה חולשה וותרנות מממשלת ישראל, כלשונו. "הצהרות רה"מ על שיחרור מחבלים, הקפאת בנייה ופיקוח על מכרזים בירושלים הם רוח גבית לטרור".

המועצה המקומית קרית ארבע מאשימה את ממשלת ישראל בשותפות ברצח ליד חברון. "מי שמשחרר מחבלים ונותן להם נשק לא חייב ללחוץ על ההדק כדי להפוך לשותף", אומרים במועצה.

במועצת יש"ע קוראים לממשלה לחזק את בטחון ישראל במקום את אבו מאזן, "פיגוע הירי הרצחני ליד חברון הוא תוצאה של המדיניות המופקרת של שיחרור מחבלים שגורמת לטרור להרים עתה ראש ולכן ממשלת ישראל אינה יכולה לרחוץ בניקיון כפיה".

"אנו קוראים לממשלה לפזר לאלתר את וועדת השרים להגמשת ההגדרה "דם על על הידיים" ולחזק את ביטחון אזרחי ישראל במקום את אבו מאזן", נמסר בהודעת המועצה.

ועד רבני יש"ע הגיב לפיגוע הרצחני באזור חברון, "כל כוונה ותכנית לוותר על חלקי ארץ ישראל מתפרשת כחולשה וכניעה ומובילה ישירות לרצח יהודים. האויב הערבי מבין רק כח, עוצמה ונחישות. ממשלה יהודית צריכה לגרש מתוכה את אויביה וליישב במקומם יהודים".

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פונה לקבינט, בעקבות הפיגוע ומבקש ממנו לדון ביום ראשון בהחזרת המחסומים בצירי הדרכים "במקום לדון בהגמשת הקריטריונים לשחרור המחבלים, לבד מהצורך המיידי לעשות בכך יהיה בכך מסר ראוי לארגוני הטרור בעקבות הרצח".
באלמגור מאשישמים את הדרגים ההצבאיים שאינם עומדים על דעתם מספיק בדיונים בינם לבין הדרג המדיני, "ומפגינים בכך חוסר ישרות מקצועי כאשר אינם נאבקים לדילול התנועה החופשית של כלי רכב פלסטינים בצירים המרכזיים מה שמאפשר התגברות פיגועים", כך מוסר מנכ"ל "אלמגור", מאיר אינדור.

במפלגת "התקווה" אומרים כי "קורבנות אנאפוליס שנפלו היום בהר חברון הם תוצאה ישירה של תעוזת המחבלים, הגוברת ככל שאולמרט ולבני מחזרים אחרי יו"ר רשות הטרור הפלשתינאית, אבו-מאזן. מפלגת "התקווה" מזהירה מפני עוד קורבנות אנאפוליס הצפויים לנוכח המדיניות המסוכנת, המהווה עידוד לטרור במקום מלחמה באויב".