"ההתנחלות הכי אלימה היא המדינה הפלסטינית"

אורנית עצר

"ההתנחלות הכי אלימה היא המדינה הפלסטינית"

השר אדלשטיין הגיב לדברים שנאמרו בועידת הפתח' ואמר כי מדובר בהכרזת מלחמה וכי יש להמשיך בבנייה ביו"ש.

ערוץ 7

2009-08-04


פלאש 90

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין (ליכוד), הגיב לדברים שנאמרו היום בועידת הפתח' היום ואמר כי מדובר בהכרזת מלחמה.

"ההתנחלות האלימה והקיצונית מכולן היא המדינה הפלסטינית, שתוקם על-ידי ה'מתונים' שקוראים למאבק מזוין ולזכות השיבה", הסביר.

לדבריו, "המשימה העיקרית שלנו היא לפעול בזירה הבינלאומית ולהסביר שחלומות לחוד ומציאות לחוד. אם כבר מישהו צריך לדבר על התנחלויות המסכנות את השלום, הרי שההתנחלות הכי אלימה והכי קיצונית היא המדינה הפלסטינית, שתקום ותנוהל על-ידי 'המתונים' המדברים היום בוועידת הפתח. לטעמי יש להמשיך בבנייה הישראלית ביהודה ובשומרון ובוודאי בירושלים".

ח"כ אחמד טיבי נשא דברים בועידת הפתח' ואמר "כל מי שרוצה שנהגר נאמר לו מי שהגיע אחרון שיעזוב ראשון, אנחנו הבעלים של הארץ". עוד אמר כי על הארץ "להיות נקייה ממתנחלים".

השר מיכאל איתן הגיב לדבריו של ח"כ אחמד טיבי היום בועידה ואמר כי "הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים לא יכונן אם יהיה מבוסס על שנאה, הפרדה וחוסר נכונות לחיות בדו קיום".

"מי שרוצה לסלק יהודים בגלל התנגדות לאומנית למגוריהם ליד ערבים מביא על עצמו אמירות זהות מצידם של יהודים. התבטאות מסוג זה תביא להקצנה מסוכנת שלא תסייע לאיחוי הקרעים בין העמים, ובטח ובטח שלא תתרום להשגת שלום באזורנו", הוסיף.

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) אמר כי "לא יעזור לטיבי הצורח בבית-לחם ולביבי המקפיא בירושלים. נצח ישראל לא ישקר. עם ישראל יוסיף לעלות לציון ארץ אבותיו, בה יפרה וירבה וינחל את כל מרחביה".

ועדי המתיישבים של בנימין והשומרון הגיבו לדברי טיבי ואמרו כי "טיבי הוא מחבל בחליפה ועניבה שתומך ומעודד רצח יהודים. האיש שהיה יועצו של רב המרצחים ערפאת צריך לשבת בכלא קציעות או להיות מגורש לעזה. כמו חברו עזמי בשארה, יש לשלול ממנו את האזרחות ויפה שעה אחת קודם".

מארגון ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" נמסר כי בעקבות השתתפות חברי כנסת בועידת הפתח, בבית לחם, ודברי ההסתה של ח"כ אחמד טיבי נגד המתיישבים לפני משתתפי הועידה, פנה הארגון לועדת הכנסת ולועדת חוקה ומשפט בתביעה לקיים דיון והפעלת סנקציות.

בפנייה נאמר כי "ארגון הפתח' נחשב בישראל לארגון טרור וההשתתפות בוועידה היא בניגוד לחוק." במקביל פנה "אלמגור" ליועץ המשפטי לממשלה בתביעה להעמדה לדין לפי הפקודה למניעת טרור והסתה נגד מגזרים בחברה הישראלית.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, הגיב לדבר ח"כ אחמד טיבי בוועידת הפתח ואמר "אני מודה לח"כ אחמד טיבי, הוא עשה לי את היום".

"היה תענוג לראות כמה נוכחותנו ביהודה ושומרון מעצבנת את שונא ישראל הזה. נמשיך לגדול ולהתחזק ואני מקווה שטיבי יספק לנו עוד מופעים כאלה", הסביר.

הפורום המשפטי למען א"י פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה נגד ח"כ אחמד טיבי על דבריו בועידת הפתח' כי רצונו בארץ "נקיה ממתנחלים".

נחי אייל מנכ"ל הפורום טוען בפנייתו למזוז כי משמעות דבריו של טיבי על ארץ נקיה ממתנחלים משמעותה אחת היא "נקיה מיהודים". הוא מדגיש בפנייתו כי ובאמירה גזענית כזו יש לטפל באופן חמור ומיידי.

"הקונוטציה הנאצית העולה מדבריו של טיבי על ארץ נקיה ממתנחלים – מעוררת בושה על שמדובר בחבר בכנסת ישראל, מדובר בהסתה לגזענות ובקונוטציה נאצית", הוסיף.