בן ארי: גרפל תמורת פולארד

חזקי עזרא

בן ארי: גרפל תמורת פולארד

תנועת א"י שלנו ואלמגור עתרו לבית המשפט כנגד עסקת גרפל, "מי אמר ששחרור גרפל הוא רק על ידי שחרור 21 אסירים", שאל את בית המשפט.

ערוץ 7

2011-10-26

בית המשפט העליון דן בשעה זו בעתירתן של תנועת ארץ ישראל שלנו ואלמגור כנגד עסקת גרפל במהלכה ישוחררו אסירים מצריים.

במהלך הדיון אמר בן ארי לבית המשפט, "אין כאן עניין של פדיון שבויים. אם היו מכנים את טרבין עידו רבין, אז הוא היה מקבל יחס אחר? מדוע הוא לא משתחרר? חצי מהמשתחררים הם אסירים ביטחוניים. מי שמבריח כלי נשק פוגע במדינת ישראל ואם כן מדוע משחררים אותם?"

הוא ציין, "אני גדלתי בכפר שלם ועברייני סמים הם עברייני טרור. סמים פוגעים והורסים משפחות כמו עברייני בטחון. אני לא מבין מדוע המדינה מורידה בחשיבותם? מי אמר ששחרור גרפל הוא רק על ידי שחרור 21 אסירים שהרסו עשרות ומאות בתים בישראל הן על ידי הפצת סמים והן על ידי הפצת כלי נשק?".

השופטת, אסתר חיות, אמרה בקריצה לח"כ בן ארי, "יש לנו אסיר בארצות הברית ומה המדינה תעשה אילו היו מציעים אסירים אמריקאים תמורתו?".

במהלך הדיון אמר נציג אלמגור, "לצערנו עומדים לשחרר סוחרי נשק שנשפטו לעשרות שנים. מדוע המדינה לא נותנת לדון ברצינות בעניין זה. אין כאן אקדח על הרקה כמו בעניין שליט. ראוי לתת צו ביניים ולעכב את השחרור".

הוא הוסיף, "הרשות המבצעת סוללת דרך עוקפת החלטות בית משפט שגזר שנים ארוכות על סוחרי נשק וסמים. אסור לנו שעסקה כזו תצא לדרך. השחרור של האסירים יש לו מחיר בתוך החברה הישראלית. איפה השווים בפני החוק? יש אסירים בכל העולם ולא ראינו שום עסקה".

השופטת, מרים נאור, מתחה ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה, משום שלא הגיב לעתירה.

פרקליטות המדינה ביקשה לדחות את העתירה, "אין במשוחררים אסירים המעורבים בפיגועי טרור או בפגיעה בבני אדם". המדינה ציינה כי מדובר בנושא מדיני מובהק בין אם אלה משוחררים המעורבים בטרור בין אם לאו.

בראיון לערוץ 7 אמר בן ארי "אנחנו נשחרר את גרפל וניתן אותו לאמריקאים והם יתנו את פולארד. לעסקה הזו אני מסכים".