רכב ישראלי הותקף באבנים – במקום פצוע קל

עוזי ברוך

רכב ישראלי הותקף באבנים – במקום פצוע קל

ערבים רגמו באבנים רכב שנסע ברכס הר הזיתים, סמוך לא-טור שבמזרח ירושלים, הנהג נפגע באוזנו ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

ערוץ 7

2012-02-09


אילוסטרציה (פלאש 90)

ערבים רגמו באבנים רכב שנסע ברכס הר הזיתים, סמוך לא-טור שבמזרח ירושלים. אחת האבנים נכנסה דרך חלון הרכב שהיה פתוח ופגעה באוזנו של הנהג. לאחר שהמשיכו לנסוע נזרקה לעבר הרכב אבן נוספת שפגעה ברכב.

כוחות משטרה בדרכם למקום. הנהג פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים הסמוך.

מאיר אינדור, מנכ"ל ארגון נפגעי הטרור אלמגור שנפצע בעצמו במקום אומר כי "מה שקורה בהר הזיתים הוא מחדל בטחוני מתמשך, משקיעים המון כסף במצלמות בתוך בית הקברות אבל לא בציר הקצר אליו".

לדבריו משטרת ישראל מתנהגת כמו ב 'חלם'. "גם מונעת הצבת המצלמות וגם לא מציבה את שוטריה בציר. בהסבריה – כדי לא להתעמת עם הצעירים ובלשונה "לא לייצר נקודות חיכוך". כך יוצא שלמרות שכל תקציבי הענק שמושקעים באבטחת בית הקברות עצמו נותרה פרצה הביטחונית סביב הדרך למקום ששואבת אליה את כל פרחחי האזור. הם הפכו את משתתפי ההלוויות והאזכרות הנוסעים בציר למטרות מטווח של זריקת אבנים ומטילי ברזל ופוצעים שם ישראלים בדרך קבע, כפי שקרה היום לישראלי נוסף ולי עצמי לפני שנה בבואי לתפלה בסמוך לקבר הורי בהר".

אינדור מוסיף באירוניה: "מזל שכמו ב'חלם' גם מוצב שם בית חולים בסמוך- בהר הצופים -והוא כבר הפך למומחה בטיפול בפציעות ראש של הישראלים, בשל קרבתו לזירת הקרב".

אתמול (רביעי) סיפר לערוץ 7 אריה גולדברגר, גיסו של אשר פלמר הי"ד, על אירוע דומה אותו חוו הוא ובני משפחתו שלשום, "נסענו עם כל הילדים לאירוע ט"ו בשבט משפחתי, בהוד השרון. קצת אחרי השעה חמש, כשהיינו על ציר גלעד בין יצהר לקדומים, נזרקו עלינו אבנים. אחת האבנים ניפצה את השמשה הקדמית, אך המשכנו לנסוע".

לדבריו, חלפו עוד דקות ארוכות עד שהצבא הגיע למקום, "האבנים המשיכו, ראינו כמה רעולי פנים שמנסים להבעיר צמיגים. בנתיים הודענו לצבא דרך המוקד, אך הכוחות הגיעו רק כעבור רבע שעה".

גולדברגר אמר שהאירוע החזיר אותם לפיגוע בו נרצחו קרוביהם – יונתן ואשר פלמר, "לנו ולילדים זה לא היה פשוט, זה הזכיר לנו את הפיגוע בו נרצחו אשר ויונתן שגם הם נסעו לאירוע משפחתי. הפעם זה נגמר בניסי ניסים, אבל זה החזיר אותנו אחורנית".