אלמגור מציג דו"ח מעללי מחבלים משוחררים

רותי אברהם

אלמגור מציג דו"ח מעללי מחבלים משוחררים

ארגון אלמגור מפרסם דו"ח החושף בין היתר את מעורבותם של 'מחבלים משוחררים' ברצח של למעלה ממאה ישראלים ב 5 שנים האחרונות.

ערוץ 7

2007-03-13

ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' מפרסם דו"ח החושף בין היתר את מעורבותם של 'מחבלים משוחררים' ברצח של למעלה ממאה ישראלים ב 5 שנים האחרונות. הדו"ח מתפרסם על רקע פרסומים מטעם הפלסטינים כי אולמרט ופרץ הסכימו על עסקת שחרור מחבלים.

הדו"ח מבוסס על תחקיר שנערך על ידי קציני מודיעין במיל' ומוצג גם באתר מיוחד שהקים הארגון למאבק נגד המחבלים והשארתם בכלא. את הדו"ח מגישים בימים אלה נציגי משפחות שכולות מארגון אלמגור לשרים ולחברי כנסת.

בדו"ח נמסר בין היתר, כאמור, כי 177 ישראלים נרצחו בחמש השנים האחרונות על-ידי מחבלים ששוחררו בעסקאות שחרור או מחוות מדיניות. חלק ממשוחררי "עסקת טננבוים" חזרו למעגל הטרור והספיקו לפגוע בישראלים. חלקם מבוקשים כעת, חלקם נעצרו או חוסלו.

שייח' יאסין שוחרר פעמיים: בעסקת ג'יבריל בה הוחזרו 4 חיילים חטופים. עם שחרורו יזם חטיפות לרצח ופיגועים באינתפדת 1987. בשניה שוחרר עבור אנשי המוסד וחזר להנהיג את החמ"ס מבחוץ- עד שחוסל. בפרק הזמן הזה עודד הטיף ויזם פגועי רצח המוניים.

מפקד התנזים רב המחבלים ברגותי ישב בכלא הישראלי פעמיים, מלבד הפעם הנוכחית. בכל פעם ששוחרר חזר לפקד על חוליות טרור. אחרי השחרור הראשון-היה בין מארגני אינתפדת 87 ואחרי השחרור השני –מיוזמיה המרכזיים של אינפתדת 2000 בה נרצחו למעלה מ1000ישראלים.

80% מהמחבלים ששוחררו בעסקת ג'יבריל חזרו בצורה זו או אחרת, אם בפיקוד, הדרכה או ביצוע פיגוע ממש, למעגל הטרור.

בין השנים 1993-1999 שוחררו 6,912 מחבלים, 854 (12.4%) נעצרו על פעילות רצחנית (נכון לאוגוסט 2003).

עוד בדו"ח, הפיגוע שהיה במלון "פארק", ובו נרצחו 30 אנשים ונפצעו רבים נוספים, פיקד עבאס מחמד מצטפא אלסיד, אשר שוחרר ב96' מהכלא הישראלי.

כאמור הנתונים מצויים באתר שהושק על ידי הארגון כדי למנוע שחרור מחבלים על רקע הצהרות הפלסטינים על הסכמה ישראלית לשחרור מחבלים רבים תמורת החייל החטוף גלעד שליט.

לאתר: www.al-magor.com