עזרא: לשחרר את מרואן ברגותי

עוזי ברוך

עזרא: לשחרר את מרואן ברגותי

ח"כ גדעון עזרא אומר בראיון לערוץ 7 כי יש לשחרר את מראוון ברגותי, "הוא הבלם הטוב ביותר נגד ארגון חמאס", אמר.

ערוץ 7

2009-08-11


(חזקי עזרא)

השר לשעבר ומי שהיה מבכירי שרות הביטחון הכללי, ח"כ גדעון עזרא, סבור כי יש לשחרר מראוון ברגותי המרצה עונש מאסר בישראל על רצח יהודים ופציעתם של רבים.

בראיון לערוץ 7 אומר ח"כ עזרא כי "ברגותי הוא הבלם הטוב ביותר נגד חמאס. אני חושב שיש לו את היכולת לקדם משא ומתן מול הקיצוניים בשטחי יהודה, שומרון ועזה. ישראל צריכה אדם חזק שיכול לנהל משא ומתן. העובדה כי נבחר בועידת הפתח מוכיחה כי מדובר באדם חזק החיוני לישראל", אמר.

האם העובדה כי ברגותי אחראי לרצח ישראל אינה מטרידה אותו, השיב עזרא, "הוא לא רצח באופן אישי אבל הוא שלח את המחבלים לרצוח וזה לא אותו דבר. אנחנו מקווים שגלעד שליט ישוחרר בקרוב, אם וכאשר תהיה עיסקה השם שלו יהיה בין הדרישות לשחרור. אם פנינו למשא ומתן עם הפלסטינים עלינו לפעול לשחרורו", אמר.
מנכ"ל ארגון נפגעי הטרור אלמגור, מאיר אינדור, אמר בתגובה "בקריאתו של עזרא לשחרר את ברגותי אפשר להבין עד כמה השב"כ היה במצב עלוב כששירת שם גדעון עזרא, בשנות ה80 וה 90 ביחד עם עוד כשלון בשם יעקב פרי".

"לברגותי זו הפעם השלישית בכלא, בכל פעם חזר לשם עם יותר ידיים מגואלות בדם. עזרא בדבריו המפייסים על מי שהיה ממנהיגי האינתפדה שבה נרצחו למעלה מאלף ישראלים הופך למעודד טרור וככזה כדאי גם להתייחס אליו".