אלמגור: לספק מיגון לעובדים חיוניים

אלמגור: לספק מיגון לעובדים חיוניים

ארגון 'אלמגור' יגיש סיוע משפטי לפצועים ומשפחות נפגעים עובדי משק חיוניים מהצפון שנשלחו למשימה מחוץ לשטחי מיגון ללא ציוד מתבקש.

ערוץ 7

2006-07-17

ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' קורא למפקדת העורף שלא להאשים את עובדי הרכבת בכך שלא היו במרחב מוגן אלא לבדוק את התנהגותם שלהם עד כה כשמנעו הצטיידות של עובדי משק חיוניים שלא יכלו להיות במרחבים עקב תפקידם. מוגנים בציוד הגנה אישית .

יו"ר הארגון סא"ל במיל. מאיר אינדור תובע ממפקד פיקוד העורף לצייד מייד את כל בעלי התפקידים שמסתובבים בחוץ – מפקדים שוטרים חיילי העורף שרותי ההצלה ועובדי הרשויות המקומיות ואף אנשי התקשורת – בקסדות ואפודי מגן ולהורות על חבישתם.

"לא יתכן שבשעה שמורים לאוכלוסיה להסתתר במרחבים מוגנים, מסתובבים מפקדים, בעלי תפקידים ועיתונאים ללא ציוד מגן מינימאלי לעצמם", אמר אינדור. "מי ייתן את הדין כאשר מישהו מהם ייפגע חלילה מרסיס של נפילה ועל מצפונו של מי יהיה אותו נפגע".

לאחר ההפגזה בטרמינל הרכבת בחיפה מחריף אינדור את דבריו ואומר שמעבר לסיכון האישי יש בתופעה שידור של חוסר רצינות ואחריות אישית סתירה בהוראות ומסר של זלזול בפקודות שהם עצמם נותנים.

אינדור מוסיף : "אם עיתונאים מראיינים ומפקדים מתראיינים באופן חשוף בנקודות שידור שמשדרים בימים האחרונים באופן קבוע מחוץ לבתים בצפון – מה יגידו התושבים הספונים במקלטים הדחוסים?! יתכן מאד שאם עובדי הרכבת ומנהליהם היו רואים התייחסות יותר רצינית של מפקדי העורף הם לא היו יוצאים למרחב לא מוגן ובודאי שללא ציוד מגן מינימאלי שהיה יכול ללא ספק למזער לחלק מהנפגעים את נזקי הגוף מהרסיסים והגולות".

לדבריו "יש ללמוד מהצבא האמריקאי כאשר במלחמת המפרץ הגנרלים והמפקדים לאורך כל שדרת הפקוד לבשו קסדות -אפילו בעורף- כדי לשדר אחידות בהתנהגות ודוגמא אישית."