אלמגור: לחקור תנאי כליאת המחבלים

אלמגור: לחקור תנאי כליאת המחבלים

ארגון אלמגור דורש לחקור תנאי הכליאה של המחבלים, כעולה מסרט 'הבטחוניים' בערוץ 1. לטענתם, המחבלים הקימו 'מדינה בתוך מדינה'.

ערוץ 7

2007-02-04

ארגון נפגעי הטרור אלמגור דורש לחקור את הנעשה אצל המחבלים בבתי הכלא ולהפסיק מידית את מתן ההקלות עד לשחרורו החייל החטוף גלעד שליט.

חברי הארגון צפו בהקרנה מוקדמת בסרט 'הבטחוניים' המתעד את חייהם של המחבלים בבתי הכלא, זאת בטרם הקרנתו, הערב, בערוץ 1.

כאמור בעקבות הצפיה בסרט דורשים חברי הארגון משרי הבטחון המשטרה והמשפטים, מהיועמ"פ, פרקליטויות המדינה וצה"ל ומוועדות חו"ב וחוקה ומשפט בכנסת: לחקור את המציאות "המצמררת" בבתי הכלא כפי שעולה מתוך הסרט ושעל פיה המחבלים הקימו שם "מדינה בתוך מדינה " ולהורות מיידית על הפסקת כל ההקלות שהמחבלים יצרו לעצמם או השיגו "תוך כניעה של רשויות הכלא לדרישות המחבלים הכלואים".

בין ההקלות מונים באלמגור את ביקורי עורכי דין התכופים. "מתוך הסרט עולה שעורכי הדין הם הבלדרים המרכזיים להעברת מסרים בין המחבלים בבתי הכלא השונים ובין המחבלים לארגוניהם בחוץ. חלק מהמסרים היו אף הוראות לבצוע מעשי טרור וחטיפות". כמו כן הם דורשים להפסיק את ביקורי הצלב האדום עד שיותר ביקור דומה אצל החייל החטוף, ואת ביקורי משפחות עד שיוחזר החייל החטוף.

ארגון אלמגור דורש לפרק את "ההנהלות המשותפות" של האסירים המוכרות על ידי השב"ס – עם נציגות ודוברות מול שלטונות השב"ס – והמנהלות את חיי המחבלים, במקום שהסוהרים יעשו זאת. "המציאות הנוכחית היא שבה המחבלים הם כוח מאורגן בבתי הכלא עם כללי התנהלות משלהם בעוד אסירים רגילים מטופלים ישירות על ידי שלטונות בתי הסוהר ללא שום הנחות".

עוד הם מציינים כי המחבלים מנהלים קופה כספית משותפת שחלקה מגיעה מארגוני הטרור והרש"פ, נהנים מקנטינה צמודה ובישול עצמי, צפייה בערוצי טלוויזיה ולימודים אוניברסיטאיים הממונים על ידי קרנות פלסטינים, דיור בדיור מרווח שעולה על כל הסטנדרטים שניתנים לאסירים פליליים רגילים.
באלמגור מציינים את השימוש שעושים ראשי המחבלים ב'סוללרים'. "ראשי המחבלים מדברים על כך כמעט בגלוי ויש בסרט גם צילום גלוי של אסיפת בחירות ברמאללה שבה מדבר אחד האסירים ה"בכירים" באמצעות מכשיר סוללרי אל הנאספים".

הארגון מוסיף כי במסמך זה אינן התייחסות לעצם עשיית הסרט בתוך כותלי הכלא, מימון ממשלתי ועוד. "בנושא זה אנו עובדים כעת על שורה של צעדים משפטיים וציבוריים כולל בדיקה משפטית אם הסרט אינו עובר על עברה פלילית מפורשת של-פקודת הטרור תש"ט 1949".