'אלמגור' הגיש תלונה נגד ח"כ טיבי

רותי אברהם

'אלמגור' הגיש תלונה נגד ח"כ טיבי

ארגון אלמגור הגיש תלונה ליועץ המשפטי מזוז נגד ח"כ אחמד טיבי, ודרישה לפתוח נגדו בחקירה פלילית בגין דבריו אתמול ברמאללה.

ערוץ 7

2007-01-12

ארגון אלמגור הגיש תלונה ליועץ המשפטי מזוז נגד ח"כ אחמד טיבי, ודרישה לפתוח נגדו בחקירה פלילית. לטענה הארגון הופעתו של טיבי אמש בכנס של ארגון טרור שנערך ברמאללה, ונאומו במקום, עולים כדי חשד לעבירה על הפקודה למניעת טרור.

"כניסתו של ח"כ הישראלי לרמאללה-שטח סגור לאזרחי ישראל, השתתפותו בכינוס פומבי של ארגון טרור- תוך קריאה למאבק מזויין ואלימות שתפגע באזרחי ישראל, הפגיעה בריבונות המדינה ובירושלים, כל אלה שורה של עברות פליליות. שחומרתן עולה משנעשו בפומבי", נכתב בתלונה.

מנכ"ל הארגון מאיר אינדור כותב עוד למזוז כי "בצד זכויות המוקנות לח"כ טיבי כחבר כנסת יש לו גם חובות יתר של משרת ציבור, כפי שהדבר מצא את ביטויו בשורה של פסיקות של בתי משפט כנגד אנשי ציבור. מעצם התהודה של דבריהם, מהיותם דוגמא וסמל לאחרים ומהיותם מתפרנסים מקופת הציבור בישראל.

משום כך אנו מצפים ממך שהפעם הזו לא תמתח יותר את שמיכת הטלאים של 'חפש דיבור' שנקרעת תכופות במעשים ואמירות נוראות של אחמד טיבי – תוך ניצול מערכת הדמוקרטית של ישראל ב 'מבחני קצה', על מנת לפגוע באותה דמוקרטיה ממנה הוא נהנה".

לטענת אינדור בנאומו אמר טיבי בין היתר כי "הישראלים רצחו את אימאן חיג'ו בת החודשיים, חיסלו שנים לאחר מכן את אימאן אל-המס בת ה-13. אמרנו להם שהיא תלמידה, אמרו מחבלת. הם רוצים לחסל את הילדים הפלסטינים, את הנשים ואת הזקנים, בדרך לחסל את רעיון החירות והעצמאות של הפלסטינים. אנו אומרים לישראלים – הילדים האלה רק רוצים לשוב מבית הספר לבתיהם".

עוד טוען אינדור כי טיבי הדגיש בנאומו את ערפאת ואת אבו מאזן כממשיך דרכו, והוסיף כי חלק מהמולדת הפלסטינית 'שוחרר', ו"החלק האחר ממשיך להיות כבוש והדרך עדיין ארוכה לשחרור. לכן על המאבק להימשך".

הוא קרא לפלסטינים להפסיק את המלחמות הפנימיות ביניהם. "אני קורא לארגונים הפלסטינים להפסיק את הרג האח על ידי אחיו, להפסיק את החטיפות ולהפסיק את הלוחמה הפנימית. אני קורא לפתח ולחמאס – התאחדו, התאחדו, התאחדו. האחדות הלאומית היא הערבות למאבק בכיבוש והיא הדרך שבה תחסמו את מזימות הכיבוש. זכרו, המולדת עוד לא שוחררה".

את נאומו סיים טיבי בפניה למחבלים הכלואים "ההנהגה הפלסטינית מציבה את עניינכם בעדיפות העליונה. כל שעה ושעה אבו מאזן מתעסק בעניינכם ומבקש מאיתנו להעלות את עניינכם. אני שביקרתי אתמול את האח המנהיג מרואן ברגותי והעברתי לו את ברכתו של אבו מאזן, מבטיח להם שתצאו לחופשי והשחר יעלה, השחר יעלה. העם הזה חייב לנצח, העם הזה חייב לנצח".