מחאה אנטי ממלכתית

ניצן קידר

מחאה אנטי ממלכתית

בעקבות ההתפרצות במהלך טקס הדלקת המשואות, בארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' מתכוונים להסיר את הכפפות במאבקם נגד מטה שליט

בשבע

גיליון 442

2011-05-12

חמאס מקדם מגעים לסיכום העיסקה לשחרור שליט

בימים האחרונים מנסה ארגון חמאס לחדש את המגעים לסיכום עיסקה של שחרור מחבלים ורוצחים תמורת החייל החטוף גלעד שליט, שבחודש הבא ימלאו חמש שנים לנפילתו בשבי.

אחד מראשי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה ומי שהיה אחראי על החזקתו של שליט, אחמד ג'עברי, שהה השבוע בקהיר וניהל שיחות עם ראשי המודיעין המצרי במטרה לחדש את המגעים עם ישראל, ובקרוב עשוי לצאת לשיחות שם גם השליח החדש של ראש הממשלה המטפל בנושא, דוד מידן.

העיתון "אל חיאת" היוצא לאור בלונדון, דיווח כי גם ביקורו של בכיר חמאס חאלד משעל בזמן חתימת הסכם הפיוס בין הפלגים, נוצל למסכת שכנועים מצרית לפתור את נושא שליט, וזאת במטרה להעניק לחמאס נקודות זכות בדעת הקהל העולמית.

בינתיים ממשיכה משפחת שליט במאבקה, והשבוע – תוך פגיעה בקונצנזוס הישראלי. ביום שני, במהלך טקס הדלקת משואות יום העצמאות בהר הרצל, פרצו יואל שליט, אחיו של גלעד וחברתו לבמה וצעקו: "גלעד עדיין חי". הם הוצאו בכוח על ידי אנשי הביטחון. "זה טקס שאני ויערה גדלנו עליו והוא מייצג את יום העצמאות. זה לא היה פשוט, אבל גלעד חמש שנים בשבי והטקס מבחינתנו זה דבר קטן לעומת העניין הזה", אמר האח בניסיון להסביר את צעדיו. הוא הבהיר שמדובר רק בצעד ראשון, ומבחינתו עבר זמנה של המחאה השקטה. "כל הזדמנות שיש לנו ננסה לנצל, כדי שמקבלי ההחלטות יזכרו כל הזמן שגלעד תחת אחריותם".

הצעד ההפגנתי עורר לא מעט תגובות נזעמות. ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" יצא בהכרזה לפיה "אנחנו מורידים את הכפפות נגד מטה שליט". ראשי הארגון אמרו כי "לאחר שפגעו בטקס המרכזי שמפסיק בין יום הזיכרון ויום העצמאות והפרו בחוצפה ובגסות רוח את מה שמקובל במחאה הציבורית, ולאחר שהודיעו כי הם מורידים את הכפפות – הם לא ייהנו מחסינות שבה נקטנו עד כה בפעילותנו. אמנם כלי תקשורת מצדדים בהם מטעמים פוליטיים של ניגוח הממשלה או השקפות פוליטיות, אבל יש לנו את הרחוב", אמרו באלמגור.