אלמגור: להקפיא העברת הנשקים לרש"פ

אלמגור: להקפיא העברת הנשקים לרש"פ

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" שיגר מכתב לאולמרט, ברק ומזוז בדרישה להקפיא העברת נשקים מירדן לפלסטינים.

ערוץ 7

2007-07-31

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" שיגר מכתב לאולמרט, ברק ומזוז בדרישה להקפיא העברת נשקים מירדן לפלסטינים. לאחרונה דווח בכלי התקשורת כי בימים האחרונים יועברו משלוחי נשק מירדן לרשות הפלסטינית.

"חלק מהנשקים שהועברו לידי כוחות הרש"פ שימשו וממשיכים לשמש כיום לפגיעה בחיילי צה"ל ובאזרחי מדינת ישראל ע"י אותם גופים ופעילים שקיבלו אותם מאתנו שעובדים תחת מטריות כפולות", כותבים באלמגור.

"כארגון של נפגעי טרור שחבריו סבלו מאותם רובים אנו מבקשים למזער את הצפת שטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה בעשרות אלפי נשק. אלמגור-ארגון נפגעי הטרור עתר לבג"צ מספר פעמים נגד העברת נשקים אמצעי לחימה וכספים לרש"פ. לדעתנו ההעברות גרמו להאצת תהליך ההתחמשות של ארגוני הטרור וגידול יכולת הפח"ע בהיקף שאין לו שיעור. קו ישיר עובר מהתהליך שהחל עם חתימת הסכמי אוסלו אל העלייה הדרמטית בקורבנות הטרור. אנו מבקשים לכן לקבל מכם את הנתונים הבאים על מנת שנוכל לפעול ציבורית כעינו של הציבור ועיניהם של נפגעי העברה שסבלו מאותם נשקים לצמצום המכשלה".

בארגון דורשים לקבל נתונים על כמות כלי הנשק שסופקו מאז החל תהליך אוסלו וחימושם של כוחות וארגונים פלסטינים. לאיזה כוחות, ולאיזה מקומות הם סופקו ובאיזה כמויות מדוייקות?. כמה כלי נשק רכבים ואמל"ח עברו לידי החמ"ס עם נפילת רצ"ע בידיהם? ע"פ פרסומים בתקשורת מדובר ב"עשרות אלפי כלי הנשק שהוחזקו ע"י מנגנוני הבטחון הפלסטינים ברצועת עזה ונפלו כפרי בשל לידי מחבלי החמא"ס עם השתלטות הארגון על הרצועה לאחרונה". להיכן ולמי סופקו המשלוחים האחרונים מירדן. כמויות מדוייקות? איזה מנגנוני פיקוח נקבעו על מנת לוודא שהתופעות הנ"ל לא יחזרו על עצמם?.

"התשובות ראויות להיחשף לעינו של הציבור ע"פ חוק חופש המידע. לקיים עליו דיון גלוי . אין ראוי שהשלטון יעשה מעשיו במחשכים אלא אם כן יש תועלת ראויה . עד אשר לא נקבל תשובות לשאלות הנ"ל אנו מבקשים להקפיא את העברת הנשקים שאם לא כן נאלץ לפנות לבג"ץ", מסכמים ארגון אלמגור.