אלמגור: להפסיק העצרות ברחבי הארץ

עוזי ברוך

אלמגור: להפסיק העצרות ברחבי הארץ

אלמגור קורא לסוכנות היהודית להפסיק את העצרות בארץ שהפכו במה ללחצים לשחרור מחבלים. "מוטב לסוכנות שתשקיע מאמצים בחו"ל ולא בארץ".

ערוץ 7

2007-12-10

ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' דוחה את קריאות משפחות החטופים נגד הממשלה, "מדובר בעצם במסכת לחצים על הממשלה לבצע עסקת שחרור בכל מחיר, דבר שיש לשלול זאת עם כל ההבנה לצער המשפחות".

"עסקה כזו תחזיר אולי את בני משפחותיהם לישראל", אומרים ב'אלמגור', "אבל במחיר של מוות של רבים אחרים כפי שהיה בחמש שנים האחרונות בהן נרצחו 179 איש מידי מחבלים ששוחררו בעסקאות ומחוות שונות".

אלמגור קורא לסוכנות היהודית להפסיק את העצרות בארץ שהפכו במה ללחצים לשחרר מחבלים תוך קריאות גלויות בשבוע האחרון.
ב'אלמגור' יוצאים נגד המעורבות של הסוכנות בארגון עצרות בישראל.

"אין זה תפקיד הסוכנות לתפוס צד בויכוח ערכי ומוסרי פנימי בחברה הישראלית ומוטב לה שתשקיע את מאמציה בהפגנות ועצרות בחו"ל, באותן מדינות שהיו מעורבות בהשגת הפסקת האש ולא בתוך החברה הישראלית שאינה זקוקה לתזכורות ולחצים מהסוג של 'האדישות שלנו תהרוג אותם'. העם בישראל כמו גם הנהגתו לא היו אדישים ועשו כל מאמץ לשחרר את החטופים כולל יציאה למלחמה עבור החטופים, כך שהטענה על אדישות היא מקוממת".

"כל העצרות הצהרות וההפגנות מעלות רק את מחיר החטופים, וככל שיהיה שקט סביב וסבלנות מבצעית ייקל להגיע לפתרון שימזער את הנזקים הביטחוניים של החטיפות".

באלמגור קוראים להפעיל לחץ על הפלסטינים כדי להביא לשחרור החטופים, "לא יתכן שבזמן שנמנעים ביקורים מהחטופים חיי המחבלים ימשכו כרגיל. יש לבצע מייד הפסקת לימודיהם באונברסיטאות והפסקה מיידית של כל תנאי הייתר שלהם לעומת אסירים פלילים רגילים, מבישול עצמי ועד קנטינות משובחות".