נפגעי הטרור: לעיין ברשימת המשתחררים

יערה מייטליס

נפגעי הטרור: לעיין ברשימת המשתחררים

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פנה במכתב לרה"מ, לשר הבטחון וליועמ"ש בדרישה לקבל את שמות המחבלים המיועדים לשחרור בעסקה עם החיזבאללה.

ערוץ 7

2008-06-16

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פנה במכתב לראש הממשלה, אהוד אולמרט, לשר הביטחון, אהוד ברק, וליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה לקבל את שמות המחבלים המיועדים לשחרור בעסקת חילופי השבויים עם החיזבאללה. "בעקבות הפרסומים הגוברים בכלי התקשורת הערבים והישראלים על עסקת צפויה עם חיזבאללה, ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", מבקש לקבל לידיו את שמות המחבלים המיועדים לשחרור בעסקה כזו, פרטי מעשיהם של המחבלים ויתרת ריצוי העונש או החשדות כלפיהם (אם מדובר בכאלה שטרם נשפטו)".

הדרישה של 'אלמגור' באה "על מנת לאפשר לאלמגור, למשפחות שכולות ופצועים לעתור לבג"צ ולפעול בדרכים חוקיות וציבוריות אחרות, לבדוק את פרטי העסקה ולהעמידה במבחן הסבירות של תועלתה מול נזקיה ובהם, הצורך בשמירת החוק ומיצוי עונשים כלפי אנשי טרור, אבדן כושר ההרתעה של מדינת ישראל, עידוד לבצוע מעשי חטיפה ופגועים נוספים מצד המחבלים וצער המשפחות של קורבנות הטרור – באין דין ואין דיין ואין ענישה ואין הרתעה – ודם הקורבנות מותר לרוצחיהם".

בסיום המכתב נאמר כי "ברוח דבריה של בתיה ארד ע"ה שאמרה שאם מדובר חלילה בהחזרת גופת בנה היא אינה מעונינת שישחררו עבורו מחבלים, אנו מבקשים לדעת גם אם מדובר בקבלת גופות בתמורה או בחיילים חיים".

נדגיש כי על פי הדיווחים הבוקר של העיתון הלבנוני אל אח'באר, שמתבסס על מקורות דיפלומטיים בניו יורק, עסקת חילופי השבויים בין ישראל והחיזבאללה תצא לפועל בימים הקרובים, אולי כבר בסוף השבוע הזה.