אלמגור: לפלסטינים אכן יש סיבה לשמוח

יערה מייטליס

אלמגור: לפלסטינים אכן יש סיבה לשמוח

"לפלסטינים אכן יש סיבה לשמוח", אומרים בארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' בתום פילוח ראשוני של רשימת המחבלים שממשלת ישראל החליטה לשחרר.

ערוץ 7

2008-08-19

"לפלסטינים אכן יש סיבה לשמוח", אומרים בארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' בתום פילוח ראשוני ע"י תחקירני 'אלמגור' של רשימת המחבלים שממשלת ישראל החליטה לשחרר. התחקיר נעשה לקראת הגשת ערעורים המתאפשרת במהלך 48 השעות מאז התפרסמה הרשימה, לוועדת החנינות והגשת בג"ץ.

היום (ג') יעברו תחקירני אלמגור להמשך הבדיקה למשרד המשפטים, שם נמצאים תיקי המשפטים של המחבלים.

"בקבוצת המחבלים הנוכחית גדול מספרם של מחבלים שניסו לרצוח", אומרים באלמגור, "להבדיל משחרורים קודמים בהם היו רבים שנשפטו על התארגנות בלתי חוקית, סיוע לחוליות טרור וכד' ".

"נראה שלמערכת הביטחון כבר לא היה מספיק מחבלים כאלה לשחרר והיא נאלצה לעבור למגזר המחבלים הקשים (כאלה שדם על הידיים לא היה להם, רק מפני שלא פגעו בעת הירי או שמטעניהם התפוצצו ללא נזק) כדי למלא את מכסת ה-200 שהבטיח ראש הממשלה אולמרט לאבו מאזן", אומרים בארגון.

להלן תמצית מפילוח הנתונים ע"פ אלמגור:

  • שלושה רבעים – 149 מתוך 199 מהמחבלים העומדים להשתחרר – שפוטים על ניסיון לרצח. רובם על ירי ישיר לעבר בני אדם ו/או הנחת מטענים.
  • 54 מחבלים העומדים להשתחרר ריצו פחות ממחצית מתקופת המאסר שיועדה להם.
  • 63 מהמחבלים העומדים להשתחרר ונשפטו לתקופות מאסר ממושכות, חלקם ל-2015, יושבים בכלא רק מאז 2007, ביניהם שבעה שישבו פחות משנה ויזכו כעת לשחרור.
  • אחד מן המועמדים להשתחרר, איברהים מחמוד מחמד, הואשם בשני מעשי רצח ואמור לרצות שני מאסרי עולם. איברהים מחמד אחראי למותו של יהושוע סאלומה, אותו רצח ביריות בשוק בחברון ב-1980.

"הממשלה הזו שוברת את השיאים של עצמה במרוץ שלה במורד. תוך חודש היא משחררת פעמיים מחבלים עם דם על הידיים – דבר שאפילו רבין בימי אוסלו האופטימיים לא עשה. אלה שלא זכו לשחרור בימיו מקבלים כעת חנינה מממשלת אולמרט", אומר מאיר אינדור, מנכ"ל 'אלמגור'.

אינדור לוקח את השחרור של רוצח סאלומה באופן אישי. את פעילותו הציבורית נגד הטרור החל ברצח סאלומה כשפרסם בעתונות מודעת אבל גדולה על חשבונו והוציא לכך חלק נכבד מכספי תגמולים שקיבל בתום שרות ביטחוני.

מאיר אינדור מציין כי "אנחנו נפעל נגד שחרור המחבלים בשתי דרכים. בשלב ראשון נעתור לבג"ץ נגד ההחלטה בהיותה בלתי סבירה באופן קיצוני בחומרת מעשי המחבלים. בשלב שני, נפתח בקמפיין מתמשך עד לבחירות. ביום ד' יעלה הנושא במסגרת כינוס פגרה מיוחד של הכנסת. אנו נדאג לכך שבבחירות הבאות ייהפך שחרור המחבלים לנושא מרכזי. נפרסם כל חבר ממשלה שתמך בשחרור מחבלים ונדאג שהבוחרים יתמכו רק במועמדים שיבטיחו שלא לשחרר מחבלים בעתיד".

כמה מנפגעי הטרור יוזמים כעת החתמה בין מועמדים לכנסת שיבטיחו החזרת המחבלים לכלא לאחר שתבחר כנסת וממשלה אחרת.