"אלמגור" מגיב בחריפות על רשימת האסירים

טליה רוט

"אלמגור" מגיב בחריפות על רשימת האסירים

מעיון ראשוני של תחקירני "אלמגור" ברשימת 230 המחבלים שאושר היום שחרורם, עולה שמדובר במחבלים רבים שנשפטו על נסיון לרצח ונסיונות לגרימת מוות.

ערוץ 7

2008-12-07

מעיון ראשוני של תחקירני ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" ברשימת 230 המחבלים שאושר הבוקר (א') שחרורם כמחווה לחג הקורבן, עולה שמדובר במחבלים רבים שנשפטו על נסיון לרצח ונסיונות לגרימת מוות. חלקם הגדול מרצה רק שנתיים בכלא.

באלמגור מסבירים שבמצב הנוכחי שבו הממשלה כופה על הרשויות לשחרר קבוצות מחבלים לעיתים כה תכופות, לא נותר לשלטונות הבטחון אלא רק מחבלים כבדים לשחרר כדי למלא את רשימת 250 האסירים שאולמרט הבטיח לאבו מאזן. "עכשיו הם דולים מתחתי הדלי את הכבדים ביותר", אומרים באלמגור, "והם מוציאים משם רוצחים בפוטנציה, שרק בנס לא הצליחו לפגוע בחיי ישראלים, סייעני פיגועים כבדים, ו"בוסים" של טרור שידם לא הייתה על ההדק, אבל הייתה על התקציבים, האימונים והארגון", אומרים באלמגור.

"הממשלה הזאת פשוט מופקרת. היא עושה פלסתר מרשויות החוק והשיפוט והורסת במחי יד עבודה של לילות וימים במשך שנים, תוך סיכון החיילים והמפקדים, כדי ללכוד את המחבלים", אומר מאיר אינדור, מנכ"ל אלמגור. "ככל שהיא מתקרבת לסיום תפקידה היא הופכת מסוכנת לעצמה ולציבור כולו".

נציין כי בג"ץ קבע דיון בנושא למחר בבוקר, אולם באלמגור מבקשים לדחות את הדיון כדי להספיק לעבור על כל התיקים גם מחר. את העתירה הגיש משה מוסקל, מראשי תנועת המחאה של מלחמת לבנון השנייה ששיכל בן במלחמה ואב לחייל המשרת כעת ביחידה מובחרת, בשם הורי חיילים נוספים וביחד עם אלמגור.

מוסקל חש שסיכון חיי בנו וחיי חבריו, בעת שיצטרכו ללכוד את המחבלים מחדש, אינו מידתי מול הרווח המדיני וכן שאין בסמכות 'ממשלת מעבר' לעשות צעד שאין בו חזרה אלא במחיר סיכון של החיילים וחיי האזרחים שעלולים להפגע מהם עד שייתפסו.

באלמגור מציינים כי רוב האסירים ברשימת השחרור נעצרו אחרי שהפת"ח נפרד מהחמאס. וכן יש ברשימה גם כאלה שביצעו נסיונות חטיפה אחרי חטיפתו של גלעד שליט.