אלמגור: לצוד מחבלים דרך האינטרנט

עוזי ברוך

אלמגור: לצוד מחבלים דרך האינטרנט

בארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' מנסים בכל דרך למנוע את שחרור המחבלים הצפוי עליו החליט ראש הממשלה לאבו מאזן וקוראים לציבור לסייע.

ערוץ 7

2008-12-11

ארגון נפגעי הטרור, אלמגור, פרסם הלילה קריאה למשתמשי אינטרנט לסייע במצוד אחרי מחבלים שישראל אמורה לשחרר בקרוב כמחווה ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

"גם אתם היושבים בבית יכולים להיות ציידי מחבלים ולסייע ללכוד מחבלים הזוממים לצאת מחומות הכלא בשבוע הבא, לאחר שימים ארוכים הושקעו בלכידתם תוך סיכון חיי הלוחמים", נאמר בפניה שהופצה הלילה באינטרנט.

"מדובר ב-250 מחבלים שרוה"מ הבטיח לאבו מאזן לשחררם בשבוע הבא. לאחר שפנינו לבג"צ נגד החלטת הממשלה לאשר שחרורם, הוסכם בבג"ץ על דעת הפרקליטות שנמשוך את העתירה ונקבל זמן לבדוק את תיקי המחבלים על מנת שנוכל להגיש את הסתייגויות על הרכב הרשימה מבלי לפגוע בזכותנו לעתור נגד עצם ההחלטה לשחררם".

באלמגור מוסיפים "לאחר שפעילי אלמגור היו פעמיים השבוע במשרד המשפטים, עברו על התיקים וצילמו חלק גדול מהם, התרכז במטה אלמגור חומר רב על המחבלים שמעיד על חומרת מעשיהם וללא עזרת מתנדבים שיתגייסו מיידית –לא נוכל לחשוף זאת. קלות העונשים והזמן הקצר שבו יושבים בכלא זועקת כבר ממבט ראשון לכל מי שעובר על התיקים. הזעקה צריכה להיות נחלת הצבור כולו", נאמר בפניה .

באלמגור אומרים כי רבים ברשימת המחבלים שאמורים להשתחרר ניסו לרצוח ישראלים וקיבלו עונשים קצרים בעסקות טיעון ושחרור בתום שנתים מאסר.

"אנו זקוקים הלילה ומחר לעשרות מתנדבים שיקדישו שעה – שעתיים כל אחד, לעבור על תקצירי תיקים שיועברו אל המתנדבים בדואר אלקטרוני".

את החומר מתבקשים המתנדבים לסכם על פי פרמטרים שמעידים במה ישתשמו פרקליטי אלמגור בערעורים: תאור ההכנות לפגוע כפי שמופיע בכתב האישום או בגזר הדין, מידת ההתלהבות וההתנדבות ואופן הגיוס למעגל הטרור, מידת חומרת הפגוע, ירי, חטיפה, מטען חבלה, בקת"ב, למה היה יכול הפגוע לגרום אם היה צולח. מספר הפעמים שישב המחבל כבר בכלא לפני שנתפס בפעם הזאת, האם היה לבדו או עם אחרים, האם יזם לבדו או בשליחות של ארגון טרור ואיזה.

ניתן לפנות לארגון דרך הכתובת victims1@gmail.com