אלמגור: התפילה בכותל – הפגנה לזרוז העיסקה

עוזי ברוך

אלמגור: התפילה בכותל – הפגנה לזרוז העיסקה

ראש ארגון נפגעי הטרור אלמגור סבור כי התפילה בכותל מחר למען שליט היא יותר הפגנה מתפילה, "פתאום חילונים מארגנים תפילות"?

ערוץ 7

2009-08-11


(פלאש 90)

מאיר אינדור, ראש ארגון נפגעי הטרור אלמגור, חושש כי הידיעות על עיסקה עם חמאס לשחרור מאות מחבלים תמורת גלעד שליט-נכונות ומדאיגות, כלשונו.

לדעת אינדור הפרסומים בעיתונים הערבים, שהפעם לא מוכחשות על ידי רה"מ, הם לדעתו באות כדי להכשיר את דעת הקהל לקראת שחרור מחבלים. אינדור טוען כי המטה למען שחרורו של שליט מורכב ממנהלים ויחצנים מתוחכמים, "דיברתי עם אחד מהם, ידיד שעובד בשבילם, ביקשתי טיפ חברי ואמר לי 'אנחנו עובדים כל הזמן על מיצוי הרגש, תלכו גם אתם על זה… לא על הגיון'!".

אינדור אומר שבהחלטה מאד שכלתנית החליטו אנשי מטה שליט לעבור לפעול במגזרים הדתיים והחרדים בשל שינוי מרכזי בכובד הפוליטי אחרי הבחירות, ההחלטה כוללת גם סדרת ראיונות בעיתונים הדתיים.

אינדור אף מציין כי ראש מטה שליט באחד מהראיונות לתקשורת הדתית הבהיר כי חשובה למטה תמיכת הקהל הימני והדתי. "יש פה מערכת מאורגנת שמטרתה למוסס את ההתנגדות בצבור הניצי והדתי אל מול הסכנה של שחרור מאות מחבלים".

אינדור מזהיר "גם התפילה בכותל מחר היא יותר הפגנה מתפילה. פתאום אנשים חילונים מארגנים תפילות? הם גילו פתאום את סוד התפילה? וערוץ 2 הפך להיות בכלל 'ערוץ קודש' שמבטיח שדור חי של כל התפלה באתר שלהם?! הבה לא נהיה תמימים. המטרה מתגלית בדברי ה'גבאי החילוני' של התפלה בראיון בערוץ 7. בין שאר דבריו אמר כי המטרה היא 'לייצר אחדות של העם סביב שליט'. מניסיוני –כמי ששנים פועל בנושא, גם בפעמים הקודמות של עסקאות שחרור ייצרו קונצנזיוס מלאכותי וארעי-כולל שיתוף אולפנות וישיבות".

"כשהעסקאות יצאו לפועל וראו את המחיר כבד היה מאוחר לתקן וחוץ מביקורת ציבורית ואפילו תקשורתית-בדיעבד, המחבלים כבר התפזרו בכפריהם הצטרפו ו למערכי הרש"פ והחמס וחלקם כבר השתתפו בפעילות טרור", אומר אינדור.

על רה"מ אינך סומך? "לצערי "מר טרור" שקנה את תהילתו על הספר שכתב על הטרור ועל כנוסים נגד הטרור -התרחק מאז מעמדותיו", אומר אינדור ומגלה כי בשתי פגישות שהיו לאלמגור עם נתניהו לפני בחירתו התנגד האחרון לשחרור מחבלים וסיפר על מות אחיו בפעולה שהיא דוגמא ל 'איך צריך לפעול'.

"אבל הוא בהגיעו לתפקיד הוא כנראה הולך לעסקה שהותוותה בגדול על ידי קובעי דעת הקהל בתקשורת" , אומר אינדור, "והוא ישלם מה שאולמרט לא הסכים לשלם".