אלמגור לנתניהו: גלה מנהיגות

עוזי ברוך

אלמגור לנתניהו: גלה מנהיגות

ארגון אלמגור קורא לרה"מ על רקע הדיווחים האחרונים שלא להיכנע ללחצים ולהודיע כי הוא לא משחרר מחבלים רוצחים שיסכנו את אזרחי ישראל.

ערוץ 7

2009-12-19


(פלאש 90)

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" קורא הערב לראש הממשלה לגלות מנהיגות ולא להיכנע ללחצים ביממה האחרונה, הן מגורמי חוץ והן מגורמים פרטיים, כלשונו.

"על רוה"מ לעשות את המעשה הנכון היחיד המתבקש בעת הזו: לא לשחרר מחבלים רוצחים שפוטים, למען בטחונם של כלל אזרחי ישראל ולמען בטחון מדינת ישראל", אמרו הערב באלמגור.

מטה המאבק למען החייל החטוף גלעד שליט ובני משפחת שליט מביעים דאגה נוכח הפרסומים האחרונים, לפיהם הקיפאון בעסקת השבויים מגיע מישראל. במטה אמרו כי הם ממתינים לעדכון מלשכת ראש הממשלה.

לפני כניסת השבת דיווחה כתבתנו דלית הלוי כי גורם דיפלומטי מצרי אומר לעיתון "אל-ווטן" הסעודי (18 בדצמבר 2009), כי ישראל אמורה להעביר במהלך בסוף השבוע את תשובתה למצרים בנוגע להצעה האחרונה במו"מ על עסקת שליט. לדבריו, סלע המחלוקת העיקרי בין ישראל לחמאס נסב סביב שאלת שחרורם של 50 אסירים ובהם מרוואן ברגותי. ביום ראשון הקרוב (20 בדצמבר) אמור ראש המודיעין המצרי עומר סולימאן לבקר בישראל ולהיוועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון בעסקת שליט.

עוד הוסיף הגורם המצרי, כי עסקת שליט תצא לפועל בשלושה שלבים. הראשון יכלול שחרור של 450 אסירים. לאחר שחרור 350 אסירים יועבר שליט לידי מצרים ומיד לאחר מכן ישוחררו המאה הנותרים. בשלב השני ישוחררו 550 אסירים ובשלב השלישי 400 אסירים. במסגרת העסקה יגורשו 150 אסירים פלסטינים לרצועת עזה או מחוץ לשטחים. לדברי הגורם המצרי עסקת שליט הגיעה בזכות התיווך הגרמני לשלב מתקדם מאוד.