"אלמגור" נגד התערוכה בבית סוקולוב

בן שאול

"אלמגור" נגד התערוכה בבית סוקולוב

הערב אמורה להיפתח בבית אגודת העיתונאים בתל-אביב תערוכה ובה ציורי שבע מחבלות מתאבדות. אלמגור: פגיעה בהורים השכולים.

ערוץ 7

2009-09-03


(פלאש 90)

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה להעמיד לדין את מציגי התערוכה בבית סוקולוב על פי הפקודה למניעת טרור (תש"י).

העיתון "ידיעות אחרונות", דיווח הבוקר כי התערוכה של האמניות גלינה בלייך וליליה צ'ק שאמורה להיפתח הערב כוללת ציורים של שבע מחבלות מתאבדות שביצעו פיגועי טרור בישראל בדמות מדונה הקדושה האוחזת בידה את ישו התינוק.

בארגון אומרים כי "כל פעולה שמעצימה ומשבחת את מעשי הרצח והטרור עומדת בניגוד לחוק הפלילי ופוגעת באינטרס הציבורי במתן לגיטימציה למעשי רצח ואמפטיה לרוצחות. דברים מעין אלה אינם חוסים בצילו של חופש הביטוי והחופש האמנותי ונמצאים עמוק בתחום האסור על פי חוק".

מאיר אינדור, מנכ"ל אלמגור, אמר כי ארגונו בודק אפשרות לתביעה כספית ייצוגית נגד המציגים כולל הנהלת בית סוקולוב ובמקביל יפנה הארגון לארגונים נוצרים תומכי ישראל שיצטרפו לתביעה.

ד"ר אריה בכרך מפורום הורים שכולים באלמגור אומר שמציגי התמונות גורמות נזק כבד ל'אלמגור' וההורים השכולים באלמגור במאבקם בטרור, בעיקר בקרב חלקים בעולם הנוצרי. "לאחר שהמתאבדים הפכו קדושים ושהידים בחברה האיסלמית, המשת"פיות הישראליות מסייעות לעשות זאת בקרב החברה הערבית נוצרית. תמונות המתאבדות עטופות במוטיבים נוצרים קדושים יהפכו שם ללהיט ונוצרים מסוגו של עזמי בשארה (הנוצרי) יגלשו לאירופה הנוצרית באמצעות הארגונים הפלסטינים הרבים שפועלים שם ", אומר בכרך.

"הצגת פלסטיניות שרצחו בדמות של קדושות–הוא הישג תעמולתי לארגוני הטרור", הוסיפו בארגון.