'אלמגור' נגד הפרס לכרמלה מנשה

שמעון כהן

'אלמגור' נגד הפרס לכרמלה מנשה

בארגון 'אלמגור' קוראים לנתניהו לבטל את מתן פרס א.מ.ת. לכרמלה מנשה בשל מה שהם מגדירים עברות אתיות וניצול תפקידה לאג'נדה פוליטית.

ערוץ 7

2010-08-03

ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' פנו לראש הממשלה נתניהו בקריאה לבטל את הענקת פרס א.מ.ת. לעיתונאית כרמלה מנשה, הכתבת הצבאית של קול ישראל בטענה שזו ניצלה את תפקידה העיתונאי לקידום עמדות שמאל קיצוניות ואף בטענה של דיווחי כזב והתנהגות בלתי אתית והולמת.

כזכור, אמש דיווחנו כאן על ההחלטה שהתקבלה להענקת הפרס המכונה פרס נובל הישראלי ומוענק לעשרה זוכים בתחומי האומנות, המדע והתרבות בחסות ראש הממשלה. את הפרס בסכום כולל של מיליון דולר מעניקה קבוצת ידידי ישראל באמריקה הלטינית לעשרה זוכים.

ב'אלמגור' קוראים כאמור לרה"מ לבטל את הענקת הפרס שכן לדבריהם "מנשה ניצלה את תפקידה העיתונאי לקדום האג'דנה של ארבע אמהות ללחוץ על הממשלה לסגת מלבנון, ניצלה את תפקדיה ללחוץ על ממשלת ישראל לסגת מרצועת עזה וגוש קטיף, ניצלה את תפקידה לנגח את תא"ל אפי איתם והתוודתה בהקלטה שנערכה ללא ידיעתה שהיא לא סובלת אותו 'אולי בגלל הכפה הסגולה שעל ראשו ומה שהוא מייצג' ".

כמו כן ציינו במכתבם כי "בשיחה עם נעם ארנון ומשה בן זמרה הודתה שהיא נותנת העדפה למצדדי הנסיגות, כי היא סבורה שצריך לסגת. כך גם בשתי שיחות מוקלטת עם איש צבור בימין (בלא שתיידע שהיא משוחחת עם איש הימין ) אמרה שאצלה אנשים המתנגדים לנסיגות – לא יזכו אצלה לביטוי".

עוד כותבים אנשי 'אלמגור' כי "מנשה נתפשה בדווחי כזב על שעות עבודה ביום הכפורים בשעה שהרדיו שבת ממלאכתו".

לטעמם "מנשה הפכה את תפקידה ככתבת צבאית ברשות השידור ממלכתית הממומנת על ידי משלמי המיסים, לקדום אג'נדה פרטית- תוך עברה על חוקי האתיקה ועבירה על 'תקנון נקדי' – הקוד האתי של רשות השידור הממלכתית. מנשה קידמה אג'נדה תבוסתנית של נסיגה מפני הטרור ובכך שרתה את הלחצים של גורמי הטרור על ישראל".