עתירה לבג"ץ: הצילו את מוכר "בית המכפלה"

שלמה פיוטרקובסקי

עתירה לבג"ץ: הצילו את מוכר "בית המכפלה"

ארגון אלמגור עתר לבג"ץ בדרישה שיורה למדינה לפעול באופן נחוש וחסר פשרות נגד עונש המוות שהוטל על המתווך בעסקת "בית המכפלה".

ערוץ 7

2012-05-28


פינוי בית המכפלה (רויטרס)

ארגון נפגעי הטרור אלמגור עתר הבוקר (שני) לבג"ץ בדרישה שזה יורה למדינה לפעול לאלתר לביטול עונש המוות שהושת על מוחמד אבו שעלה, המתווך הפלסטיני בעסקת "בית המכפלה" בחברון.

עו"ד נפתלי ורצברגר אשר מייצג בעתירה את ארגון אלמגור הסביר בשיחה עם ערוץ 7, כי על פי ידיעות שפורסמו בתקשורת ולא הוכחשו, המתווך בעסקת בית המכפלה נידון למוות בבית משפט פלסטיני על פי חוק של הרשות הפלסטינית לפיו מי שמבצע עסקאות מקרקעין עם יהודי דינו מוות.

ורצברגר מציין, כי ארגון אלמגור פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיפעל לכך שהעונש יבוטל ובנוסף תבוטל לחלוטין גם החקיקה הזו שלדבריו "אין לה אח ורע בשום מדינה מתוקנת, איסור כזה על ביצוע עסקאות כלכליות על רקע אתני ועונשים שכאלו למבצעי העסקאות".

לדברי עו"ד ורצברגר, "בעקבות הפניה קיבלנו תשובות מנומסות שהעניין בטיפול, אולם התתחושה היא שהימים עוברים ואיש לא עושה דבר. אנחנו דרשנו שכל עוד החוק עומד בתוקפו ישראל לא תעביר לרשות הפלסטינית כספי ולא תנהל שגרה של יחסים עם הרשות שמקבלת הכל ממדינת ישראל אך הופכת את המגע עם אזרחי מדינת ישראל למשהו דמוני שדינו מוות".

"אנחנו דורשים שבג"ץ יתערב וישים לזה קץ. האחריות המוסרית של מדינת ישראל למה שקורה בתחומי הרשות הפלסטינית נגזרת ממסקנות ועדת כאהן שהטילה על רשויות המדינה אחריות חוקית ומוסרית גם לנעשה בשטחים שאינם בתחום המדינה אך נתונים להשפעתה ומקרה זה אינו שונה", מסיים ורצברגר את דבריו.

בעתירה נכתב, כי "עמידה מנגד שעה שעומד להתבצע רצח בחסות החוק עומדת בניגוד לערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, וככזו היא עמדה צינית בלתי סבירה במידה המחייבת התערבותו של בית משפט נכבד זה בהצבת מצפן מוסרי וחוקי בפני המשיבים במהלכים "המדיניים" עם הרש"פ".

"על המשיבים לנקוט מהלכים גלויים וחסויים, שגם אם יכשלו בסופו של יום נוכל כולנו לומר, ידינו לא שפכו את הדם ועיננו לא ראו, כל עוד לא נעשה מאמץ זה רובצים האחריות והקלון גם לפתחינו, ואת אלה יתבקש ביהמ"ש למנוע", מוסיפים העותרים.