אלמגור: לא להכיר בג'וליאנו כחלל פעולות איבה

עוזי ברוך

אלמגור: לא להכיר בג'וליאנו כחלל פעולות איבה

ארגון נפגעי הטרור, אלמגור, קורא לביטוח לאומי וממשלת ישראל שלא להכיר בשחקן ג'וליאנו מר שנרצח בג'נין כחלל פעולות איבה.

ערוץ 7

2011-04-04


מאיר אינדור (ערוץ 7)

ארגון נפגעי הטרור, אלמגור, קורא לממשלת ישראל ולרשויות שלא להכיר בשחקן ג'וליאנו מר שנרצח בג'נין כחלל פעולות איבה.

"ג'וליאנו מר אימץ מזה שנים את הנרטיב הפלסטיני על פני הישראלי תוך תקיפה וגינוי של ישראל על כל פעולותיה ללא קשר ענייני וללא ניסיון להבחין בין עיקר לטפל. מר קרא למאבק מזוין של הפלסטינים נגד הכיבוש ואף קרא למדינה פלסטינית בין הירדן לים שבה יהיו היהודים מיעוט תחת חסות פלסטינית", אומרים בארגון.

מאיר אינדור מנכ"ל אלמגור הוסיף "ג'וליאנו מר בחר בשנים האחרונות לפעול בג'נין אזור המוגדר כאזור "A" ואשר נמצא בשליטה פלסטינית מלאה ואשר לאזרחים ישראלים אין רשות להיות בהם, בחירתו להיות בג'נין ולעבוד בג'נין מהווה התרסה נגד החוק הישראלי ואין כל הגיון שיוכר כחלל פעולות איבה לפי החוק הישראלי".

לדברי אינדור, "ג'וליאנו מר אוים לא פעם על פעילותו בג'נין על ידי גורמים פלסטינים אשר פעילותו הפוליטית הייתה לצנינים בעיניהם ולבסוף גם רצחו אותו . יש לראות ברצח זה סכסוך פנים פלסטיני ולא לאפשר לסכסוך לגלוש אל מחוץ לכך ואל תוך ישראל. בעוד חודש יחול יום הזכרון ועצם הכללת ג'וליאנו מר ושכמותו, שוללי זכות קיומה של ישראל ומאמצי נרטיב פלסטיני, העוברים על החוק ומזלזלים בחוקי ישראל מהווה זילות של יום הזכרון וביזוי זכרם של אלה שיום הזכרון נועד לכבד".
הבמאי והשחקן הישראלי ג'וליאנו מר נרצח ליד התיאטרון שהקים במחנה הפליטים ג'נין וגופתו הועברה לישראל. רעול פנים ירה בו כמה פעמים מטווח קצר בעת שהיה במכוניתו או סמוך לה. מושל ג'נין, כדורא מוסא, גינה את רצח השחקן ואמר ככי הוא עשה רבות למען הפלסטינים. המושל הודיע כי מנגנוני הבטחון הפלסטיניים הקימו צוות מיוחד לחקור את הרצח וכי הוא מקווה שישיגו תוצאות ראשונות בשעות הקרובות. "נרדוף את הפושעים ונביאם לדין", התחייב מושל ג'נין.