היום יחל ההליך המשפטי של נפגעי הטרור נגד ערפאת

היום יחל ההליך המשפטי של נפגעי הטרור נגד ערפאת

היום בשעה 16:30 תתכנסנה משפחות נפגעי הטרור כדי לייפות את כוחם של שלושה עורכי דין לתבוע בשמן את ערפאת ואת עוזריו.

בשבוע הבא תגיש קבוצה של 30 משפחות נפגעות טרור מישראל תביעה רשמית נגד ערפאת ב"היכל הצדק" שבבריסל.

ערוץ 7

2001-11-21

היום בשעה 16:30 תתכנסנה משפחות נפגעי הטרור כדי לייפות את כוחם של שלושה עורכי דין לתבוע בשמן את ערפאת ואת עוזריו.

בשבוע הבא תגיש קבוצה של 30 משפחות נפגעות טרור מישראל תביעה רשמית נגד ערפאת ב"היכל הצדק" שבבריסל. ערפאת יואשם ברצח, ברצח-עם ובפשעים נגד האנושות. יחד עם התביעות האישיות יגיש מטה נפגעי-הטרור תביעה ייצוגית בשם אלפי הקורבנות והפצועים מאז שהחל ערפאת את פעילותו ב- 1966.

עורכי הדין המייצגים את התובעים הם עו"ד יעקב רובין, עו"ד ויליאם גולדנדל מפאריס, נשיא ארגון "משפטנים ללא גבולות", ועו"ד יהודית שחור, שבנה נרצח לפני שנים אחדות בואדי קלט בידי טרוריסטים פלשתינים.

ערפאת יואשם במעשי רצח שהוא אישית פקד לבצעם, ואשר הוצאו לפועל על-ידי חברי הארגונים הנתונים תחת שליטתו: אש"ף, משטרת הרשות הפלשתינית, פת"ח, תנזים וכוח 17.

התביעה נגד ערפאת תהיה גם בגין מעשי רצח שבוצעו על ידי טרוריסטים שיצאו משטחי הרשות הפלשתינית. הטענה היא שערפאת הפר הסכמים שחתם עליהם, ואפשר למחבלים לתכנן בשטחים אלה פעולות טרור נגד אזרחים ישראלים, להתאמן שם, ולצאת מהם כדי לבצע אותם. הוא שחרר טרוריסטים מבתי הכלא, והעניק מקלט לטרוריסטים שרצחו ישראלים רבים, או פצעו אותם.

מאיר אינדור, יו"ר מטה נפגעי הטרור אומר, כי אין פסול בפנייה לערכאה בינלאומית, אף שזו מנהלת בימים אלה חקירה נגד ראש ממשלת ישראל. אינדור טוען, כי משעה שנודע שיש אפשרות להעמיד פושעי מלחמה לדין " זו תהיה טיפשות לא לנצל אפשרות זו". לדבריו, מטרת התביעה היא הסברתית, ולמעשה זו היא דרך לגלות לעולם את פרצופו האמיתי של ערפאת, להורידו מהמעמד הגבוה שהוא זוכה לו, "ולהחזירו ל'מדף' הטרוריסטים, שם מקומו האמיתי" כך לדברי אינדור.