לא פעם חימוש אמריקאי הסתיים רע מאוד

שמעון כהן

לא פעם חימוש אמריקאי הסתיים רע מאוד

האמריקאים מתכוונים לחמש ולאמן את הצבא המצרי לקראת לחימה בטרור האיסלאמי בסיני, אבל מה קרה במקרים קודמים כשהאמריקאים חימשו צבאות?

ערוץ 7

2012-08-13


הצבא המצרי בסיני (הטלויזיה המצרית)

יו"ר ארגון אלמגור, סא"ל במיל. מאיר אינדור, מפרסם הבוקר סקירה למקרים קודמים בהם אימן הצבא האמריקאי כוחות בעולם, ובסופו של יום הפנו כוחות אלה את חיציהם לעבר המערב.

הניו יורק טיימס פרסם בימים האחרונים כי ארצות הברית מתעתדת להגיש סיוע לממשלתו של מוחמד מורסי לצורך המלחמה בטרור בסיני. אינדור קובע כי "ההסכמים עם גורמי האיסלם אינם יציבים והכוחות שאומנו על ידי ארצות הברית בארצות האיסלם הפכו בדרך כלל לכוחות הפועלים נגד ארה"ב והמערב כולל בטרור ובפשעי מלחמה".

ברשימה שמציג אינדור נכתב:

סוכני הסי-איי איי סייעו לבן-לאדן במלחמתו בסובייטים ולימדו את לוחמיו כל מה שצריך לדעת על מלחמת גרילה. ב-‎1987 העבירו ‎65,000 טון של כלי נשק לתוך אפגניסטן. כל זאת כדי לערער את משטר החסות הסובייטי באפגניסטן.

משהסתיימה הנוכחות הסובייטים באפגניסטן תנועת הטרור של בן לאדן הפנתה את הנשק כלפי האמריקאים וידידיה, בגל טרור עולמי. בתוכו פגיעה בבניני התאומים בניו יורק ובמשרד ההגנה בוושגיטון והפלת מטוסי הנוסעים .

גם הכוחות בפקסיטן הנחשבים יחסית לאמינים יותר הפעילו טרור נגד יעדים בהודו ועד היום לא ברור אם לא הם שנתנו מחסה לבן לאדן בתקופתו האחרונה, דבר שהביא את האמריקאים ללקח אחד באיחור: הם לפחות לא שיתפו את בני בריתם בהכנות למבצע חיסולו.

כך קרה עם צבא איראן שבנייתו במשך שנים הייתה קופרודוקציה אמרקאית ישראלית וכיום הוא צבא ענק מצוייד בכלי נשק מערביים ומאיים כעת על המערב ועל ישראל .

ההשתלטות האיסלמית של ארדואן בתורכיה על צבא תורכי ענק ומודרני שארה"ב מעורבת בו עד צוואר.

כך קרה עם כוחות הבטחון והמשטרה ברצועת עזה שאומנו בסיוע ארה"ב וידידיה באירופה ועכשיו משמשים את מחבלי תנועת החמאס.

את הרשימה מסכם יו"ר אלמגור באזהרה: "ההשתלטות האיסלמית על הצבא מצרי היא ספור מאיים וההשתלטות של מורסי וחבריו להנהגה על הצבא המודרני של מצרים צריכה להדאיג את ישראל ואת ארה"ב. שלוחותיו יושבות בפתחה הדרומית של מדינת ישראל וצבאו הגדול חונה מעבר לתעלה- תחתיה כבר נחפרו מנהרות ענק וגשרים להזרמת כוחות מהירה לסיני".

"הצבא המצרי אינו פלנגות בתהליכי התארגנות והוא גם לא הצבא הסורי. הצבא המצרי שוקם על ידי האמריקאים והפך לצבא מערבי עם נשק מודרני וחיל אויר מושקע. דוגמא: במתקן האמונים המרכזי של צהל ישנו סימולטור ענק משוכלל של האמריקאים שישנו רק בעוד שני צבאות בעולם. בארה"ב וב…מצרים".

מוסיפים ב'אלמגור' וקובעים כי האמריקאים מתעלמים משורה של שאלות באשר לצבא המצרי : "איך זה קרה שחיילי הצבא המצרי, המצוידים במיטב השיטות האמריקאיות והאמריקאים מאמנים אותם, איך קורה שהם לא מצליחים להשליט את עצמם בסיני? מדוע העלימו עין מכוחות הג'יהד העולמי שחודרים תקופה ארוכה מהרצועה לסיני . הרי הדברים היו גם בתקופת מובארק. האם אין זה מזכיר את התנהלות מצרים בימי הטרור של שנות החמישים והשישים כשאפשרו לכוחות פדאין לפעול נגד ישראל?! הפעם המצרים שילמו את המחיר בחיי חייליהם. הם בוודאי יפעלו יש מומחים בישראל שאומרים זאת. לא בטוח. למורסי שבא מהאחים המוסלמים אינטרסים אחרים. בשבילו זו הזדמנות להחליף את בכירי הצבא בטענה של חוסר מוכנות. ההשתלטות של מורסי וחבריו להנהגה על הצבא המודרני של מצרים צריכה להדאיג את ישראל, אבל גם את אמריקה".

מסקנותיו של אינדור ברורות: "לשקול היטב את המגמה לחזק עוד יותר את הצבא המצרי בעידן שבו המשטר הוא של האחים המוסלמים. לדחות את הבקשות המצריות לפתוח את ההסכמים הצבאיים ולאפשר להם להציב עוד כוחות בפתחנו. לעקוב אחרי החזרת הכוחות המצרים לצד המערבי של התעלה ולהשאיר את סיני מפוזרת. אחרת בעימות הבא עם גורמי הטרור נמצא עצמנו נלחמים נגד הצבא המודרני האיסלמי במזרח התיכון, צבא מצרים", הוא מזהיר.