אלמגור: לפרסם מיד מסקנות ועדת שמגר

עוזי ברוך

אלמגור: לפרסם מיד מסקנות ועדת שמגר

ארגון נפגעי הטרור, אלמגור, דורש מראש הממשלה לפרסם ללא דיחוי את מסקנות ועדת שמגר, לקבוע כללים למקרים שחיילים נוספים ייפלו בשבי.

ערוץ 7

2011-10-20


עזה בימים האחרונים (צילום: פלאש 90)

ארגון נפגעי הטרור, אלמגור, תובע הערב מראש הממשלה ושר הביטחון לפרסם ללא דיחוי מסקנות ועדת שמגר, שתפקידה לקבוע כללים למקרים שחיילים נוספים ייפלו בשבי.

"לא נאפשר לביבי וברק להסתיר עוד מעיני הצבור את עקרונות הועדה למרות שעומדות בניגוד לדרך בה נהגו. אם לא יעשה כן נפנה לבג"ץ", אמר יו"ר הארגון, סגן אלוף במילואים מאיר אינדור. לדברי אינדור, "ישנם כבר חברי כנסת שהם בעד עיגון מסקנות ועדת שמגר בחקיקה".

כמו כן במקביל יפתח ארגון נפגעי הטרור במערכה צבורית להחזרת המחבלים לכלא או לחיסולם, ידרוש חקיקת עונש מוות למחבלים ויוביל קמפיין תחת הכותרת "חוזרים לרוח יוני נתניהו! – לא ניתן לביבי להרוס את הרוח שאחיו הוביל".

במהלך החג דווח בערוץ 2 כי חברי הוועדה אמורים לקבוע קווי יסוד נוקשים יותר, שיגבילו את שיקול הדעת של ממשלות ישראל בבואן לשולחן המשא-ומתן בעתיד.

על פי הדיווח, בשבוע הבא ייפגשו חברי ועדת שמגר עם צוות המשא-ומתן שהיה אמון על שחרורו של גלעד שליט, בראשות המתווך דוד מידן. הם אמורים לתחקר את אנשי הצוות ולקבל מהם מסקנות והמלצות שצברו מניסיונם – אחרי שהמגעים ליציאתו של שליט לחופשי הסתיימו בהצלחה.