אלמגור נגד החקיקה המדורגת של אלקין

שמעון כהן

אלמגור נגד החקיקה המדורגת של אלקין

בראיון לערוץ 7 פרס ח"כ אלקין את תכניתו לחקיקה שתפחית בהדרגה את מחיר העסקאות הבאות. ב'אלמגור' מתנגדים נמרצות.

ערוץ 7

2011-10-24


מאיר אינדור (ארכיון)

דבריו של יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין, ביומן ערוץ 7 על החקיקה ההדרגתית לבלימת עסקאות שחרור מחבלים מובילים להתנגדות מצידם של אנשי ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור'. במכתב ששיגר יו"ר הארגון, מאיר אינדור, לאלקין הוא פורט את מניעי התנגדותו למהלך הפרלמנטארי אותו מקדם ומגבש אלקין בימים אלה.

בראשית מכתבו מציין אינדור כי "בידיעה הבאה שמצאנו בערוץ 7 מופיעים הדברים הבאים: "אלקין הוסיף וציין כי מלכתחילה היה מעוניין לקבע בחוק את הנחיות דו"ח שמגר כפי שהודלפו ממנה פרטים, היינו מחבל אחד תמורת חייל אחד, אך בהכירו את המציאות ואת הלחצים הציבוריים בפניהם תעמוד ממשלה עתידית קיים ספק אם חוק שכזה ישרוד את מבחן המציאות, ומשום כך הוא מבקש שלא לבצע תפנית חדה מדי אלא לפעול באופן מדורג ומתון יותר, וההצעה שלו תקבע שבכל עסקה עתידית מקסימום המחבלים ישוחררו יהיה לא יותר מתשעים או שמונים אחוזים מהעסקה הקודמת. בכך להערכתו ניתן יהיה להשיב את ישראל לימי קדם בהם הציבוריות הישראלית עיכלה את יכולתה לעמוד בלחץ".

בהמשך מכתבו הוא כותב: "בכל הכבוד והידידות, כמי שעוסקים בסוגיות שחרור מחבלים – 26 שנה, מאז עסקת ג'יבריל, הרצון לעגן הדברים בחוק את המסומן ברקע, מייצר לגיטימציה לעסקה הנוכחית כאילו 90 אחוז מהמחיר היו בסדר. מאחר ואתה לבד מודה שחששך הוא שכל חקיקה תיפרץ ואכן אתה צודק, שהרי בהשפעת הלוביסטים ,משרדי היחצנות ולחצים על רוה"מ הכל יכול להיות, ההצעה שלך לא תמנע זאת, אבל היא תשריש ותקבע בדעת הקהל את מה שאנו ואתה לא רוצים שייקבע – הלגיטימיות לעסקה הנוכחית ולתשלום גבוה בעתיד".

להערכתו של אינדור "החמס גם ימצא עניין בתשלומים פחותים יותר והוא בהחלט יקבל את המחירון החדש שאתה מציע. כמובן הוא ידרוש בתחילה תשלום גבוה על מנת שרוה"מ יוכל להציג אחר "הישגים" בכך שהוריד אותם, אבל גם תשעים אחוז מהעסקה הנוכחית הוא תשלום הוגן וסביר מבחינתו לשם בצוע החטיפה הבאה".

לנוכח כל זאת מבקש יו"ר אלמגור מאלקין "להוביל חקיקה בהתאם למסקנות ועדת שמגר 'אחד תמורת אחד'. בלא שינוי מהמסקנות וללא הנחות לממשלה ולחוטפים העתידיים, חלילה".